a mai nap jelmondata

amit akár Coelho is mondhatott volna, de nem ő mondta, hanem  Anthony de Mello lopta valahonnan és adta ki a saját neve alatt: ha nem tudod az egész világot szőnyeggel borítani, akkor húzz szandált a lábadra.

És ebben méy és örökérvényű bölcsesség rejlik, függetlenül attól, hogy ki honnan lopta: a külső körülményeket nem lehet (vagy nem tudod) megváltoztatni, pl. egy közel negyven éves érzelmi játszmát nem tudsz kikapcsolni. Annyit lehetsz, hogy magadat megvéded tőle, és nem mész bele. Ez persze átlatolhatatlan és biztonságos falak építéséről is szól, a kicsike biztonságos komfortzónácskáról, és annak az illúziójáról, hogy az ember mögötte biztonságban van.

És annak tudatáról is szól, hogy végre a zember eljut odáig, hogy nem érdekli és nem érinti mélyen, hogy az anyja szerint az, amit csinál, értéktelen, mert a munkája nem függ attól, hogy mások mit gondolnak róla. És ez mekkora megkönnyebbülés, ez az érzelmi érinthetetlenség.

Reklámok
a mai nap jelmondata

a mai nap jelmondata” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Helyes :)
    Nem illúzió, hogy ha sikerül magadat függetleníteni az érzelmi zsarolástól, akkor biztonságban vagy :)

  2. Kilencvenöt per Ötszáz szerint:

    Jaj de jó lenne ha még zsarolhatna érzelmileg az Édesanyám ,de jó lenne, Istenem !
    Persze akkor -valamikor nekem is rosszul esett,csak akkor még én is fiatal voltam(úgy 30 és 40 év között).
    Hmmmmm! Változnak az idők ,változnak…

  3. Kilencvenöt per Ötszáz szerint:

    No ne má!DE ha igen ,akkor miért?Mert elmondom ,hogy Te is ,hogy fogsz majd járni valószínűleg . Áldás Békesség ! Vettem a lapot ,nem kommentelek többet itt .

  4. Vica: nem, a védelem illúzió. Az, hogy ki lehet alakítani egy érzelmi komfortzónát. Azaz az, ha az ember visszahúzódik saját magába, nem feltétlenül megoldás, illetve megoldás ideig-óráig, de nem oldja meg a problémát. Én eddig egy “megoldást” találtam a problémára, és ez sem igazi megoldás abban az értelemben, hogy nem én hoztam létre, hanem csak úgy megtörténik, vagy nem tudom: egyszer csak teljesen lényegtelen lesz, hogy olyanok, akik azt sem tudják pontosan, mit csinálsz, nem értékelik a munkádat, viszont azt, amit ők sikertelenségnek látnak, felhasználják ellened (én nem látom magam sikertelennek, sőt, csak ez egy másfajta siker és másfajta eredmények, mint az, ha a zember a színpadon áll és tapsolnak). Ez az egész, ami tinédzser- és fiatal felnőtt-korban annyira lényeges, egy adott ponton teljesen lényegtelenné és súlytalanná válik.

Itt kommentelhetsz.

