eredetileg nem ezt kerestem, de

ha már bementem a librariumba, akkor meg is vettem kettőt a fontos román nyelvű szakirodalomból. Igaz, hogy a Rogersont 2007-ben adták ki románul, de én eddig nem láttam. Az Anghelescu viszont idei kiadás, teljesen friss.

Eredetileg Gedeonnak kerestem románt tanító könyvet a születésnapjára, vettem is két foglalkoztató könyvet, amit az előkészítő osztályban használnak a román tagozaton, de ha már ott voltam, nem tudtam ellenállni a szakirodalomnak.

wp_20161007_06_54_42_pro

A Rogerson egy elég ismert összefoglalás arról, hogy hogyan jött létre a sí’ita-szunnita ellentét. Mivel az iszlám szempontjából ez az egyik leglényegesebb időszak, elengedhetetlen, hogy az ember jól ismerje ezt a korszakot, történelmi és szellemi értelemben is. Kíváncsi vagyok, hogy hozzá tud-e tenni az eddigi tudásomhoz valamit.

Anghelescu a román orientalisztika egyik kiemelkedő alakja, az arab identitásról szóló könyvét én is olvastam néhány éve, ez pedig annak a párja, azaz az “arabság” az orientalisztika nézőpontjából. Erre is nagyon kíváncsi vagyok, hogy hozzá tud-e tenni érdemben a Said-Lewis vitához, illetve történik-e, történt-e előrelépés az elmúlt években ezen a téren.

Reklámok
eredetileg nem ezt kerestem, de

eredetileg nem ezt kerestem, de” bejegyzéshez egy hozzászólás

Itt kommentelhetsz.

