ma reggel arra ébredtem, hogy

a kicsi emberke a fejemben, akinek a kalapácsa van, buzgón püföli a püfölnivalót. Szóval akkora fejfájással, hogy kilógott a házból. Úgy gondolom, hogy a tegnap este a tiszteletemre elfogyasztott egy pohár pálinka, egy pohár pezsgő és egy fél pohár bor nem indokolta, hogy az emberke ekkora aktivitással kezdje a napot.

Kezd kissé elegem lenni ebből a költözésből, jó lenne, ha a dolgok a helyükön lennének már, és én hátradőlve a kanapén írhatnám az előadásomat, a lecketervemet meg a bibliográfiát a lektorált könyvhöz.

Annyira ki vagyunk nyiffanva, hogy a tizedik házassági évfordulónkra is a G. szülei kellett minket emlékeztessenek, mert másképp elfelejtettük volna.

Köszönöm a sok köszöntést.

És akkor itt en bloc válaszolok a kérdésekre, amiket a tegnap születésnapom alkalmával feltettetek:

  1. Hogyan fogod megünnepelni? – Egy kis pakolászással. A tegnapi napba tényleg csak egy kicsi fért, mert csak délután tudtunk lejönni. Tegnap este persze ünnepeltünk kicsit, azzal, hogy jó protestáns kálvinistákhoz (és evangélikushoz) híven egy prédikációról vitatkoztunk (én nem, mert én nem hallottam, közben a gyerekeknek építettem egy legóházat, aminek nagyon örültek reggel. Eközben fogyott el az említett alkohol).
  2. Hogyan akklimatizálódtok? Egyelőre nem érzem, hogy Kolozsváron lennék, mert ingázom a ház és a G. szüleinek lakása között, ahol parkolunk. Két dolog viszont már most feltűnt: rengeteg olcsópálinka-szagú ember van a tömegközlekedésen. Aki a munkásosztályból származik, mint én félig, az jól ismeri ezt a fémes-szúrós szagot. Engem igazán az lepett meg, hogy ennyi emberen érezni. A másik dolog, hogy kicsit zavar egyelőre, hogy a belvárosban szét vannak szórva a dolgok és nem tudom egy helyen megvenni, mint Pesten a Mammutban. Ha kacsát akarok venni, akkor a Bolyai utcába kell menjek, a piac a Széchenyi téren, a troli meg a Motiloron jár, sokkal többet fogok gyalogolni vagy biciklizni. A levegőváltozás miatt viszont sokkal többet eszek, és el vagyok hízva (mondjuk ebben a hormonok a hibásak, már harmadszor történik meg ez, és ha érvényesül a papírforma, Gizella egyéves születésnapja előtt nem is érdemes próbálkozni a fogyókúrával). Ami viszont fontos és jó dolog Kolozsváron: vettem három kiló rókagombát, amit eltettem a fagyasztóba, és tíz kiló áfonyát (16 lej volt kilója, lealkudtam), amit ma vagy holnap be fogok főzni pihenésképp.
  3. Milyen Bukarest? :) Jó, gondolom, kissé messze van, de van oda repülő. Majd októberben megmondom.
  4. Kipakoltatok már? Nem. Még mindig a bútorokkal legózunk, én ma a könyveket rakom fel, és egyúttal kiderült, hogy nem vettünk elég polcot a könyvespolcba. Kb. 15 polc hiányzik.
Reklámok
ma reggel arra ébredtem, hogy

Itt kommentelhetsz.

