hogyan ne költözzünk #1

Az ikea-bútorok remek tulajdonsága, hogy szétszedhetők és könnyen szállíthatók. A szkoccs* (cellux) szintén nagyon hasznos költöztető eszköz, amikor össze kell ragasztani dolgokat, hogy ne essenek szét, például papírdobozokat. Na de ha a két nagyszerű dolgot kombináljuk, azaz ikea-bútorokat ragasztgatunk össze szkoccsal, hogy könnyebben lehessen őket cipelni, akkor (mint ma) másfél óra plusz munkát szerzünk magunknak, amíg egy körömlakklemosós ronggyal egyenként levakarjuk az összesen 12 darabról a ragacsot. Arról nem is beszélve, hogy mennyit kerestem az a szirszart, amivel az izét össze kell rakni (mint később kiderült, imbuszkulcsnak hívják és van a csavarozógépnek is ilyenje, pedig már arról álmodoztam, hogy ikea-szerelő szaki leszek, ha az éhenhalás fenyeget).

*És amíg kerestem, hogy hogy írják angolul a szkoccsot, addig rájöttem, hogy honnan is ered a neve (scotch tape). Technikailag persze a vékony a scotch tape és a vastag a duct tape (amiről és eddig azt hittem, hogy az ducktape), de mi az összeset szkoccsnak hívjuk.

hogyan ne költözzünk #1

Itt kommentelhetsz.

