hosszú éjszaka lesz

Akármennyit mondtuk, Jakab csak a saját hibájából hajlandó tanulni (rám ütött ez a gyerek, határozottan, ugyanolyan makacs és erőszakos), aminek az lett az eredménye, hogy fejre esett egy székről, pont lefekvés előtt. Ilyenkor figyelni kell a gyereket, hogy rendesen megy-e, fókuszál-e a szeme, de szinte azonnal elaludt, amúgy is nagyon fáradt volt egész délután.

Szóval most éjszakázom mellette, és figyelem, hogy minden rendben van-e, G. főzött egy erős teát, és amúgy is rengeteg dolgom van, most legalább csend van: lemaradtam az imám adásaival és nyelvtani összefoglalókat is kellene írnom. Persze aludni sokkal jobb lenne, de aggódom.

SelfTimer14_06_2016 15_51_57

Ma egyébként ilyen fejre esős nap volt, Gedeon is fejre esett, de az még a játszótéren volt, és nem lett különösebb baja. A képen pedig a játszótérre menő ruha és kendő, amiről aztán eszembe jutott, hogy itt lenne az ideje hajat festeni, de elfogyott a hennám, úgyhogy el kell mennem egy adagért a kohinoor bazárba.

 

Ma egyébként vitatkoztam egy arab nyelvésszel (én nem vagyok nyelvész, még a nyelvtant se vágom tökéletesen, azaz nem minden kis részletét), és egyszerűen nem tudtam megértetni vele, hogy nekem egyszerűbb, ha a nyelvet az arab logika szerint tanítom, és nem az angol szerint. Ő erre azzal érvelt, hogy az arabok túlbonyolítják, és nem egyszerűsítik a nyelvtant, és az angol alapján mennyivel egyszerűbb, mire én azzal érveltem, hogy ez oké, de nekem nem az angol az anyanyelvem, a magyar nyelvtan nem is hasonlít az angolra, és minek egy közvetítőnyelvet beiktatni. Szerintetek megértette? Még addig sem jutott el, hogy megengedje, hogy az arab a saját nyelvtani felfogása szerint is logikus, nem csak az angolszász logika szerint. Ami egy butaság, én akkor kezdtem valóban érteni a nyelvtant, amikor hagytam az angolszáz logikát a picsába, és megpróbáltam a saját nyelvészeti rendszerük szerint megérteni. Az viszont, hogy az ember átállítsa az agyát egy teljesen más logikára, elég nehéz (minden inkulturalizációban ez a legnehezebb), és nem a nagy dolgok zavaróak, hanem az apróságok. Így van ez a nyelv logikájával is.

Mindenesetre újra és újra meglepődöm, hogy az orientalista társaság sokszor milyen szűklátókörű tud lenni, és mennyire csak a saját paneljeiben tud gondolkozni.

Reklámok
hosszú éjszaka lesz

Itt kommentelhetsz.

