mindenki hülye, csak én vagyok helikopter

Az egyik igazán nagyon fontos dolog, amiért szeretnék már hazamenni, bár maga a költözés semmit nem old meg, az a jelenség, amiről már rengetegszer nyafogtam itt a blogon, mégpedig az a skizofrén állapot, hogy hiába beszélünk magyarul, hiába értem a szavakat, a szavak mögött levő szándékot nem tudom dekódolni, ugyanígy az enyémet sem tudják. Ez két dolgot eredményez: egyrészt állandóan megkérdőjelezem a magam szellemi épségét és azt, ahogy én értem a világot, másrészt szinte minden beszélgetést lehetetlenné tesz. Ez a helyzet nem áll fenn, ha erdélyiekkel (akár románokkal is) beszélgetek, ott nincs ez az állandóan fura érzésem, mintha szembe mennék az autópályán.

Ez az egyik lényege összetevője annak az érzésnek, hogy miért nem fogom magam soha itthon érezni Magyarországon: képtelen vagyok kommunikálni az emberekkel, néhány nagyon ritka kivételtől eltekintve, akik valószínűleg az átlagnál jóval nagyobb empátiával rendelkeznek, és kitalálják, hogy mit akarok mondani, vagy maguk is sokat jártak Erdélyben, és van valami fogalmuk a jelenségről.

Azt nem tudom, hogy másnak is vannak-e ilyen élményei, megnyugtató lenne, ha nem csak én lennék ilyen idióta, nem érezném magam ennyire kívülállónak.

Reklámok
mindenki hülye, csak én vagyok helikopter

mindenki hülye, csak én vagyok helikopter” bejegyzéshez egy hozzászólás

Itt kommentelhetsz.

