úgy képzelem

a személyiséget, mint egy épületet kis legó-kockákból. Össze vagyok rakva bizonyos dolgokból, pozitív és negatív dolgokból. Az épület önmagában elég biztosan áll a lábán ahhoz, hgy jól érezzem magam. Külön kis rekeszek vannak azoknak a dolgoknak, amikkel nem akarok foglalkozni: a múlt nagyjából ilyen, de ebben is vannak fokozatok. Vannak dolgok, amiknek a felidézése nem problémás, és vannak olyanok, amire még gondolni sem szeretek: ezekkel szoktam álmodni. Ezek emberek, helyzetek, hétköznapi tapasztalatok: úgy érzem, hogy nem szeretnek, hogy nem tudok mit tenni azért, hogy szeressenek, hogy mindenki mással versenyeznek kell a szeretetért és én lemaradok. Soha nem tudtam igazán elhinni, hogy valaki/bárki azért szeret, mert olyan vagyok, amilyen. Mindig azt gondoltam, hogy ez egy erőfeszítés eredménye, amiben én nem tudok jól teljesíteni. Illetve vannak, akiket mindeni szeret önmagukért, de én nem tartozom ebbe a szerencsés kisebbségbe. Minden rémálmom mélyén valahol ez a primordiális szeretet-deficit van.

Normál állapotban ezek a kövek jól el vannak dugva valahova: ha eszembe is jutnak, csak futólag, vagy csak álmomban.

Amikor nem vagyok jól, akkor az az érzésem van, hogy az egész épület összedőlt, elvesztettem az alapokat, a felszínre, a gondolataim központjába azok a dolgok kerültek, amelyekre nem akarok és nem szeretek gondolni, és nem tudom őket félretenni, kényszeresen visszatérnek.

Azok az építőelemek, amelyek a személyiségem biztonságát jelentik, mint a falak a házban, azok most nincsenek. Nem tudok saját magamban mire támaszkodni.

Aztán elindul az újjáépítés, lassan elkezdem visszarakni a falakat, és visszaépíteni úgy, hogy biztonságban érezzem magam, függetlenül mindattól, ami kint van.

úgy képzelem

Itt kommentelhetsz.

