úgy hívják

Azoknak a sokaknak, akik már eddig megkérdezték, és azoknak, akik ezután fogják:

– Lány?

– Igen. Gizella.

– Gizella?

– Igen. Gizella.

– Érdekes név.

– Az. Női.

– És hogy fogjátok becézni? Gizi? Gizus?

– Sehogy.

– Sehogy?

– Gedeont és Jakabot se becézzük. Nem hívjuk őket se Gidának, se Gedusnak, se Gedőkének, se Jakinak. Ők sem gondolnak magukra úgy. Amikor Gedeont megkérdezte az orvos, hogy hogy becézik otthon, a maga lakonikus módján csak annyit mondott: Gedeonnak. Nem becézzük a neveiket. A gyerekeket becézzük, nem a nevüket. Az a nevük, ami. Ezen szólítjuk őket, és nem találunk ki nekik egy másikat rögtön, amiután megszülettek. Gizellát is Gizellának fogjuk szólítani.

***

“Amikor először hallottam a nevét, én is azt kérdeztem, amit ti akartok kérdezni: „Hát nem fiú? Azt hittem, fiú.”

– Én is azt hittem – mondja Róbert Gida.

– De hát akkor nem lehet Mici a neve! Mért hívod Micinek?

– Nem én hívom…

– De hát azt mondtad.

– Mert úgy hívják. Nem érted, hogy úgy hívják?”

úgy hívják

Itt kommentelhetsz.

