kirándulás Chefchaouenbe

Hát, kár lett volna kihagyni ezt az ékszervárost. Igaz, hogy odafelé mind a két gyerek hányt, visszafelé csak Jakab, de az út kb másfél órát kanyarog a hegyek között, és a sofőr állandóan rágázolt, majd fékezett, mert a kanyart ugye nem lehet kilencvennel bevenni. Viszont kiderült, hogy a gyerekek nem bírják a buszozást.

Én két adag ruhát vittem magammal, amiből az egyik már menet használhatatlan lett, mivel Jakab engem hányt le (visszafele G-t is, egálban vagyunk.) Úgyhogy egész nap egy itteni polár-tréningben sétafikáltam, nagyon nem európainak kinéző módon, a reggeli vendéglőjében az emberfogó (aki a vendéglő bejáratánál áll), mondta is, hogy

– Hova valósi vagy, usztáza (tanárnő)? (Aki beszéli az irodalmi arabot, az csak értelmiségi lehet, amiben igaza van.) Egyiptomi?

– Nem, romániai.

– Ó, Románia. És hol tanultál meg arabul?

– Rabatban, ott jártam iskolába.

– És csak a fuszhát beszéled?

– Igen, a nyelvjárást nem.

– Nem baj, az jó az egész arab világban.

– Igen, ezért tanultam meg.

– Hát az Isten áldjon meg, hogy megtanultál.

– Téged is, nagyon finom volt a reggeli.

Az érezhető volt, hogy Chefchaouenben sokkal nagyob szám vagyok az arab nyelvtudásommal, mint Rabatban, ahol már láttak ilyet, sokkal szívesebben beszélgettek velem, bár a végén mindig el akartak adni nekem valamit. Azért nem panaszkodhatnak, mert vásároltunk is, főleg ajándékot.

Délután kimentünk egy közeli dombra, ahol szerették volna, ha veszünk hasist, de nem vettünk, majd a fő téren ebédeltünk, a gyerekekkel játszótereztünk egy fél órát, egy újabb vásárlási kör, és lefekvés.

Hajnalban felvettem a müezzint (nem hallottam még ilyen szépet Marokkóban), majd lementünk a buszhoz. Én akaram menet közben fényképeni, mert a táj tényleg gyönyörű volt, de arra kellett koncentrálnom, hogy ne hányjak.

 

Ehhez a diavetítéshez JavaScript szükséges.

kirándulás Chefchaouenbe

kirándulás Chefchaouenbe” bejegyzéshez egy hozzászólás

Itt kommentelhetsz.

