kis összefoglaló az elmúlt 25 évről

1. Lett sok diplomám. (Egy MA, egy osztatlan képzés, egy lelkészi, egy BA, két érettségi (igen, kétszer érettségiztem, 12 év különbséggel, a pontok miatt), három nyelvvizsga-bizonyítvány, egy népdalvetélkedő, egy amatőr színjátszó). Magasan képzett állásnélküli vagyok (mert munka van). Még egy diploma lesz, insallah. Mivel ez csak és kizárólag az én munkám és szorgalmam, ezekre vagyok a legbüszkébb, ezt tartom a legfőbb teljesítményemnek. Emellett tanítottam a középiskolás szintet kivéve mindenhol: óvodában, általánosban és egyetemen. A legnagyobb élmény ebből a hat-hetedikes korosztály és az arab csoportjaim voltak.

2. Tizenegy évesen két nyelvet beszéltem jól. Azóta megtanultam még hármat jól, és néhányat funkcionálisan, azaz ha muszáj, használom őket. Megpróbáltam megtanulni hollandul és németül, kevés sikerrel. Tervben van még két nyelv, a török és a francia.

3. Nem tanultam meg tisztességesen semmiféle hangszeren játszani. Tudok gitározni – kicsit, tábortűz szinten, meg a holdfény-szonáta elejét el tudom zongorázni, és tudok kottát olvasni. Nem szeretem a komolyzenét, csak az olyan populáris opuszokat, mint Verdi operái meg Mozart Lacrimosa-ja.

4. Szültem két gyereket (öt terhességgel). És túléltem, bár a császár vágása nagyon csúnya lett, úgysem látszik, viszont álladóan viszket. Ha még egyet szülnék, gondolkodás nélkül a császárt kérném, az utána való két nagyon fájdalmas nap és az érzéstelenítés ellenére.

5. Jártam a következő országokban: Ukrajna, Horvátország, Ausztria, Csehország, Szlovákia, Németország, Olaszország, Spanyolország, Franciaország, Belgium, Hollandia, Anglia, Marokkó. Felmásztam a Krivánra (még fiatal voltam és bohó), és a Bucura-csúcsra (ez hülyeség volt). Négy országban laktam hosszabb ideig.

6. Volt egy bokatörésem, egy lábujj-törésem, egy kézujj-törésem, levált két porc a térdemből (az egyiket megműtötték, a másikat nem), voltam kétszer himlős, kétszer tüdőgyulladásos, egyszer volt lumbágóm, tbc-gyanúm, terhességi cukorbetegségem. Egyszer kihullott a hajam fele. Az első terhesség után híztam tíz kilót. A második után is. Legsúlyosabb Jakab születése után voltam, 78 kiló.  A versenysúlyom 60 és 65 kiló között van.

7. Kosaraztam, kajakoztam, futottam, hegyet másztam. Gyűlöltem a szertornát és a német nyelvet. Olyan egyetemet választottam, ahol garantáltan nem kell matematikával foglalkozni. Ha felnőttként sportot kell választani, akkor a hegymászásnál és a balettnál maradok.

8. Szerelmes voltam hét emberbe. Hárommal jártam, kettőhöz férjhez is mentem. A hétből egy nem tudta, hogy szerelmes vagyok belé, vagy ha tudta, nem érdekelte.

9. Megróbáltam megváltoztatni a világot. A kísérlet tizenkét évet tartott, nem sikerült, viszont sok hasznos tanulsággal szolgált. Az első az, hogy az ember ne akarjon a kompetencia-szintje fölött csinálni dolgokat. És hogy a nagy ego semmire se garancia. És hogy a helyes önismeret hosszú és fájdalmas úton érhető el, főleg, ha a zember kos, és állandóan fejjel megy a falnak tiszta erőből.

10. Kevés barátság állja ki az idő próbáját. Én is hülye vagyok, nem szeretem a múltat, a csitcsetet, és kínos úgy ismerőssel találkozni, hogy évek óta nem láttuk egymást. Nem tudom, hogy miért kínos.

11. Egy helyhez ragaszkodom nagyon, és az Kolozsvár. nem vagyok nacionalista, hanem lokálpatrióta. A lokálok a hazám. (Jó, nem bírtam ki.)

12. Elolvastam sok okos könyvet, hallgattam sok okos embert. Néhányan nagyon erős benyomást gyakoroltak rám. Ők a példaképeim, írásan, humorban, gondolkodásban, karizmában.

13. A hitem kibírt minden megrendülést és életkrízist. Az Istennel való találkozást nem lehet meg nem történtté tenni. Van olyan “istenes” hely a világban, ahol otthon érzem magam.

14. Az alapvető rossz tulajdonságaimat megtartottam, a jellemem nem változott, csak udvariasabb lettem. A butaság és igénytelenség ugyanúgy felidegesít, mint rég, tudok nagyon agresszív  lenni. Ez van, kérem.

kis összefoglaló az elmúlt 25 évről

kis összefoglaló az elmúlt 25 évről” bejegyzéshez egy hozzászólás

Itt kommentelhetsz.

