pontosan ma van

huszonöt éve, hogy azt gondoltuk, hogy magunk mögött hagytuk a diktatúrát. Nálam négy színes toll, úgynevezett pix volt, amikor életemben először átléptem a határt, mielőtt lezárták volna a nemtomhányadik kongresszus miatt.

Most is van nálam négy színes toll, úgynevezett pix. és már nem gondolom, hogy a diktatúrát magunk mögött lehet hagyni. Néha meg lehet róla feledkezni, lehet úgy tenni, mintha nem éltem volna benne, de a pavlovi reflexek megmaradnak.

Az egyenruhától való félelem és irtózás A gyomorgörcs mindenféle határon. A tekintély és az összes problémája. A passzív és aktív ellenállás problémája. A szolidaritás, mint képzet. A mögöttes tartalom. Annak a tudata, hogy a harmadik világot ösztönösen sokkal jobban érzem, mint az elsőt. Annak a frusztráló tudata, hogy soha nem leszek olyan magabiztos, mint az, aki szabadon nő fel, annak tudatában, hogy jogai vannak, amikre lehet hivatkozni.

Az állandó és folyamatos határátlépések, a két ország között, sok kultúra között létezés. A szabadság lehetősége. A világot látás.

Te mit csináltál 25 évvel ezelőtt?

Reklámok
pontosan ma van

pontosan ma van” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Szerintem nagyjából ebben az időben volt a finisében a központi fűtés szerelése és a gázbekötés (de lehet, hogy ez egy évvel később volt). Közben meg igyekeztem elviselni a sógornőm családját, akik akkor nálunk laktak. Ez amúgy az én ötletem volt, és végül 3 év lett belőle.

    Igazában 1989-ről a romániai forradalom az emlékezetes, még a hazai rendszerváltás eseményei sem maradtak meg különösebben, a páneurópai piknik is csak egy futó pillanat, bármennyire is sorsfordító volt. Tudok róla, mint ahogyan az 1968-as csehországi eseményekről is. Ez utóbbiakról, mivel a csehek nem mehettek haza a kempingből, de igazi emléket csak az jelent, ahogy guvadtan bámultam a TV-t (kivételesen) és figyeltem, mi történik Romániában.

  2. Zoe szerint:

    Én majd 14 évesen Kolozsváron kötöttem egy sálat. Egy évre rá már Magyarországon akartam pixet venni, nagy kerek szemekkel néztünk egymásra az eladóval, ő nem értett engem és őt :))
    És igen, hogy mikor ki vette el a magabiztosságom, soha nem fogom megtudni

Itt kommentelhetsz.

