a húsz dirhemes nadrág

Mivel beállt a hideg idő, és a házban ugye nincs fűtés, elindultunk tréning-nadrágot vadászni magunknak. Az első ötletem az volt, hogy turkálókban nézem meg, de nem találtam, csak drágát, és sajnáltam 100 dirhemet/2800 forintot adni egy ronda, használt Nike-ért, csak azért, mert Nike. A második ötletem a Marjane nevű bolt volt, ami kb. egy kisebb Auchannak felel meg, hátha van valami leárezás. Volt is, egy polár nadrág itt 99 dirhembe került.

Végül ma a medinában ténferegtünk az eső ellenére, és találtunk egy árust, aki márka nélküli polár-szerű nadrágokat árult. a nadrág darabja húsz dirhem, így gyorsan vettünk kettőt, egy szürkét nekem, és egy türkízkéket G.-nak (az volt, nem nagyon volt miből válogatni, volt még pink is).

Itthon megnézve arra jutottam, hogy ezt valaki itt varrja, saját varrógépével. Egyszerű szabás, egy gyakorlott varrónőnek kb. fél-egy óra munka. Mennyi anyag lehet egy ilyen nadrágban? Kevesebb, mint egy méter. Ha az anyag métere 10 dirhembe kerül, akkor, ha saját maga árulja, nadrágonként 10 dirhem a haszon rajta, amiben a munkabér is benne van. Ami azért nagyon kevés.

És mégis, minden tiszteletem ezeké az embereké, mindenki csencsel, dolgozik valamit, próbálkozik, leleményesebbnél leleményesebb ötletekkel próbál pénzt keresni. Ez valami elképesztő, hogy milyen élni- és boldogulni akarás van itt az emberekben, és senki sem panaszkodik.

Reklámok
a húsz dirhemes nadrág

Itt kommentelhetsz.

