Marokkó az az ország, ahol

a becsületes szemtanúk kiverik a tolvajból a telefont, és ingyen visszaadják.

***

Tegnap lent voltunk a gyerekekkel a Medinában, én valami 4 dirhemes blúzzokat néztem, és közben ellopták a telefonom. Hozzá kell tennem, hogy egyértelműen az én hibám volt, a babakocsi zsebében volt, mert nem akartam táskát vinni magammal, hogy nehogy kilopják belőle. Nem egy drága telefon, eredetileg a G.-é volt, egy Nokia okostelefon, de össze is van karcolva, a hátlapja el van törve, és időnként leáll rajta az oprendszer. Csak épp most nagyon nem lett volna pénzünk új telefont venni, főleg nem okostelefont.

Eléggé el voltam keseredve, és rohantam haza, hogy cseréljek jelszót mondenhol. Mikor hazaértem, G.-t már felhívták, hogy náluk van a telefon, keressen valakit, aki beszél arabul. Mikor hazaértem, fel is hívtak valakik, hogy menjek ki a templomhoz, és nem kérnek semmit érte.

Két fiatal srác volt, és az egyik, amelyik beszélte az irodalmi arabot és jól szituált értelmiséginek tűnt, elmesélte, hogy  ő látta, mi történt. Ketten voltak, az egyik elállta az utat, a másik kivette a telefont. A tag utánuk ment, és ismert valakit a negyedből, ahol a tolvajok laktak, aki egy nagydarab, 190 magas, 120 kilós néger tag, aki ismerte a tolvajokat, és megmondta nekik, hogy szarrá veri őket, ha nem adják vissza a telefont, akik erre visszaadták. Ők pedig felhívták a telefonról az első számot, ami a G.-é volt, feljöttek a templomig, és visszaadták a telefont, miközben én eléggé sokkos állapotba kerültem az egész történettől, még most sem hiszem el, hogy ez megtörtént, és hogy velem történt meg, annyira felfoghatatlan és hihetetlen.

Mert az, hogy hülye vagyok, eddig is tudtuk. hogy ezt mások kihasználják, és ellopják a telefont, hát, megérdemlem. De hogy valaki vegye a fáradtságot, és visszaszerezze, ez egy emberi csoda, és annyira elképesztő, hogy nem találom rá a szavakat. Ez valami olyan nagylelkűség, amivel csak itt találkoztam az arab világban, és biztos vagyok benne, hogy van összefüggés az iszlám morálja és az ilyen jócselekedetek között.

Az már csak a hab a tortán, hogy amíg vártak rám a tagok, addig hobót hallgattak a telefonomon (mert csak az volt rajta).

Marokkó az az ország, ahol

Itt kommentelhetsz.

