összegzés

Két hete vagyunk kint, és egy hét telt el az iskolából. Ez egy kis összegzés.

1. Az első és legfontosabb tapasztalatom, hogy sokkal jobban beszélek arabul, mint azt otthon gondoltam. Jó, persze, egész nyáron tanultam és ismételtem, ami nagyon sokat számít. Még hagyok magamnak 3 hetet a nyelvtan és a szóanyag ismétlésére, mert aztán nekifogunk a mégia-arabnak. Azt persze nem tudom, hogy mikor jön el az a szint, hogy mindent értsek. Most a románnal állok úgy, hogy a tévéből és a hétköznapi beszédből megértek mindent odafigyelés nélkül, nem kell külön erőfeszítést tenni a megértésért, angolból a 95 százalékát értem, spanyolból edig kb. a 70-et. Arabul a hírolvasók rettenetesen hadarnak, és egyértelműen nem elég nagy a szókészletem még ehhez.

Persze megint az a baj, hogy nincs elég időm ezzel foglalkozni. Napi 8-10 órát kellene tanulni ahhoz, hogy tényleg legyen eredménye.

2. Meleg van. A múltkor persze nem nyáron voltunk, hanem tavasszal, és májusban hazamentünk, és nem tudatosodott bennünk, hogy mennyire meleg tud lenni. A napi háromszori tusolás hideg vagy langyos vízzel szinte kötelező.

3. Felmentek az árak. Minden kissé drágább lett, kissé közeledett az európai árakhoz. Remélem azért, hogy a fizetések is ezt csinálták.

4. Ez elég szubjektív benyomás, de mintha többen lennének azok, akik a szigorúbb öltözködési szabályokat követik.

5. Továbbra is bámulnak. Ha fel vagyok öltözve rendesen, azért, ha csak egy kalap van rajtam, azért. Ezt nagyon nehéz megszokni. Viszont nem szólítgatnak le.

6. A nyelviskolában ketten vagyunk kelet-európaiaik: egy ukrán lány és én. Sokan vannak Malajziából, Japánból, Olaszországból, az USÁ-ból, Angliából.

összegzés

Itt kommentelhetsz.

