la vache (leves)

Mivel mindenki franciául akar velem beszélni (ez itt egy közkeletű sztereotípia, hogy minden külföldi vagy francia, vagy beszél franciául), mindig eszembe jut a gyalog galoppból a jelenet, amikor kidobják a tehenet, időnként megyek az utcán és hangosan felröhögök.

De nem erről akartam írni, hanem a levesől, amit főztem. Ez volt benne:

1 csupor csicseriborsó

1 csupor valamilyen lapos szárazbab

1 kis kanál curry

1 fej hagyma

6 tojás

A csicseriborsót és a paszúlyt főztem 4 órát. Azután gyorsan megpirítottam a hagymát olajban, beletettem egy kis kanál curryt, és ezt beletöltöttem a levesbe. Beleütöttem a hat tojást, megvártam, amíg megfő egyben. És már kész is. Az adag 3-4 napra elegendő két embernek. Ugyanezt lehet húsos verzióval is csinálni.

la vache (leves)

la vache (leves)” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Sose jutott volna eszembe babot és tojást egy levesben összepárosítani. De nem hangzik rosszul, majd kipróbálom, de csak egy kis doboz konzerv babbal (ne már 4 óráig főzzem :D )

Itt kommentelhetsz.

