ki tévedett?

Ma akartunk venni palacsinát, mert elfogyott. kértem tíz hegyeset nagyot és tíz laposat kicsit és egy kis zacskó kavicsot. Amikor fizetni akartam, egy százast adtam, mert fogalmam sem volt, mennyibe kerülhet ez így összesen. Mondja a nő, hogy a nagyok 14-be kerülnek (franciául mondta, szóval nem vagyok biztos abban, hogy jól értettem, bár a számokat muszájból elég jól értem franciául is). Jó, nyújtok neki egy kétszázast. Erre visszaad egy százast, és egy zacskót is ad hozzá. Ez kb. 3 kiló palacsinta, kb. egy heti adag, mert egy naggyal reggel jól lehet lakni. Szóval nem értem. Ha a nagy palacsinták darabja négy dirhem, akkor át lettünk vágva. De ezt biztosan nem mondta. Ha tizennégy dirhem, akkor a tíz nagyot és a tíz kicsit darabjáért öt dirhemért vettünk. Nekem fogalmam sincs, hogy öt dirhem sok-e vagy kevés egy palacsintáért, a múltkor 8-at vettünk tízért, de azok vékonyak voltak.

ki tévedett?

ki tévedett?” bejegyzéshez egy hozzászólás

Itt kommentelhetsz.

