Fekete zsoltár

S.A. atyának

 

Ösztövér megrogyott korok

vörös kis Júliája

úgy hulltam fagyba-véresen

bele a fürdőkádba.

Tályogba dőlt az őszi köd

nyujtotta búja csápját

mint ugribugri hős kölök

lötyögő magmazsákját.

Katot rágcsáltam épp, amint

felhördült bójasípja

megkövült elmémbe vért tilolt

magánya furcsa kínja.

Vágott arcélű Rómeó

mászott az emlék-létrán

szájában kín és szép fogak

fúgáztak bútalicskán.

Csápként benyúlt az ablakon

Kraken a földi isten

nyálkás kezével megfogott

csuhája bordakincsen.

Megrázott fojtott megrogyott

lábamban semmi nincsen

erő készakar elhagyott

ültem a néma pincsen.

És jött a tőr a néma tőr

pengéje megeresztve

rezgőből hústépő fog

béltetoválásba metszve.

S hiába jött a vén csuhás

Jó híre szájbaszegve

úgy hevertem el meglopott

föld alá temetve.

Arcán a pír ha szeszt ivott

kopasz feje levetve

e késő őszi éjszakán

meghaltam én nevetve.

Megszöktem én te pesti héj

alakot vált a testem

ködpercegtető éjszakán

nagyúri mintakedvem.

Sosemvolt álom semmi volt

lépem oly halott vagy

csökött bikán a szemhorog

húslébe fagyott agy.

Pofáraesett Rómeó

zörgeti mangazsákját

mint béna kéz és léha szó

kicsorbult nindzsamáját.

Jönnél még egyszer utolszor

ha volna még szelén dek

ha felboruló ásítást

leplezne enyészet.

Jöhetnél egyszer, Rómeó,

ciabattába kenve

szonetted álmos ringató

barna borfolyó medre.

És megremegném álmaid

akár egy pillanatra

mint murvaszűzek lángjait

olvasztja Villon ajka.

De csápként nyúlt az ablakon

Kraken a földi isten

nyálkás kezével feldobott

vértömlőt evett miccsen.

Elröppen árva Júlia

hiába kapsz utána

ruhája rongyos csontcsomó

haja a víznek árja.

Kapnál utána nem leszek

seholsenincs a tajdak

fehér zsebkendő lengedez

mámma vége a dalnak.

 

 

Fekete zsoltár

Itt kommentelhetsz.

