előkészületek

Sokan kérdezik, hogy hol tartunk az előkészületekben. Ugyanis szeptember 2.-án repülünk. Hát itt:

 

– Gedeon tífusz-oltásán kívül minden oltást megkaptunk. Gedeon beteg volt az elmúlt két napban, nem mertem elvinni oltásra.

– tegnap voltunk az ikeában és vettünk neki kisbőröndöt, amit ő fog húzni, benne az autókkal, játékokkal.

– ma próbacsomagolok. Hátizsákonként 20 kiló.

– becsekkoltam az easyjethez, és mindjárt a wizz-hez is

– meg van szervezve a lakás és a macska felügyelete

– az óvoda leszervezése Gedeonnak, hogy megmaradjon a helye, amíg visszajövünk

– a filmes fényképezőgépet beadtuk a javítóba, valamikor most lesz kész.

– megjöttek az amazonról a tankönyvek és az akku, amit rendeltünk.

– megvettük a hálózsákokat mindenkinek. Gedeoné türkízkék, G.-é fekete zölddel, az enyém piros, Jakabé csíkos.

– nekem vettünk túraszandált (mindegy, így is fáj a lábam)

 

 

 

ami még kell:

– szállodát foglalni

– gyógyszercsomag összeállítása

– egy fordítás befejezése

 

Válaszok a kérdésekre:

 

1. Nem félünk gyerekkel menni Afrikába?

De. De Marokkó nem a harmadik világ, a városokban a csapvíz iható, és erőssen reménykedünk, hogy nem lesz baj. És van biztosításunk.

 

2. Fog Gedeon óvodába járni? Tud már arabul?

Remélhetőleg igen, keresünk valami helyi óvodát, legalább délelőttre. Nem tud, az óvodában biztosan nem az irodalmi arabot beszélik. Persze, kicsit aggódom, hogy hogyan fog boldogulni, de ilyenkor arra gondolok, hogy engem is beadtak középcsoportban a román óvodába, és nagyon szerettem, amennyire vissza tudok rá emlékezni.

 

3. Ki vigyáz Jakabra?

G.

 

4. Mit is fogsz te ott tanulni?

A felsőfokú irodalmi (fuszha) és média-arab kurzusra jelentkeztem egy nyelviskolába. A beszédet és a szövegértést csak beszélő környezetben lehet elsajátítani. Emellett, ha megengedik, be szeretnék járni egy iszlámtudományi egyetem óráira. Még van egy évem a doktoriból, ezt a disszertációmra és az arab nyelvtudásomra szeretném fordítani, hogy amikor hazajövünk, nyugodtan menjek neki a szakfordítói vizsgáknak. Ez az utolsó alkalom, amikor szabadon elmehetünk, mert aztán visszamegyek dolgozni, és letelepszünk valahol.

előkészületek

előkészületek” bejegyzéshez ozzászólás

  1. postmodernystka szerint:

    hajrá, nagyon jó lesz! én gyerekkoromban boldogan ittam a csapvizet Szíriában és Kaíróban is, egy legendás egy hónapig tartó hányós borzalmat leszámítva két éves koromban semmi bajom nem volt semmitől, igaz a zöldségektől óvakodtam. bár bizonyára nem szórulsz tanácsra, de arrafele mindig azt szoktam mondani, hogy ne egyél semmit, ami zöld (petrezselyem!!) és nem lesz semmi bajod. kíválóan bevált mindenkinek eddig :)

  2. Mi zöldségeket is simán ettünk, a gyerekek meg szerencsére nem szeretik. Marokkóval alapvetően semmi gond ilyen szempontból.

    Az egyik legnagyobb élményem volt Rabatban, hogy egyszerre lehetett dinnyét és paradicsomot enni :) És a kenyerük, ami kicsit édes, nagyon finom.

    Az is tervben van, hogy meg fogom tanulni a legfontosabb süteményeiket. Van néhány currys arósüteményük, ami annyira finom, hogy az valami elképesztő, mondom én, aki nem szeretem az édeset.

  3. postmodernystka szerint:

    hú, ez a süti nagyon jól hangzik, azt hiszem, ott már azért alapvetően más a konyha, mint a Szíria-Libanon-Jordánia háromszögben. mindenesetre szuper lesz, majd rakj fel fotókat!

Itt kommentelhetsz.

