Eszkhatológia zajlik, kérem, ne zavarjanak!

Van, amikor egy könyvet érdemes egyetlen igazán jó mondatért elolvasni. China Miéville (na, ki tudja, hogy ejtik ezt a nevet? Miévill? Májvill?) Kraken c. könyve annyira őrült – nyilván, őrült hívőkről szól -, hogy a felét kihagyom az olvasáskor, meg túl hosszú is, mire befejezném, elfelejtem az elejét, és nem is a legjobban sikerült műve, mert a Konzulváros és az Armada sokkal feszesebb és jobb, de attól még nincs más olvasnivalóm, és mostanában ő a családi kedvenc (hja, elfogytak a Lawrence Blockok, már mindegyiket sokszor olvastam).

Azt se gondoltam volna soha, hogy a kognitív nyelvészetből lehet krimit írni (lehet, Konzulváros), és hogy ez még érdekes is lesz, na az mindennek a teteje.

Szóval ez a fickó az utóbbi idők legeredetibb regényírója, akivel találkoztam, már persze ez is ahhoz képest, hogy nem olvasok kortárs irodalmat, mert már tegnap is aludtam negyed tízkor, és egyszerűen semmi komolyabb szövegre nem tudok koncentrálni.

Gedeon újabban apokaliptikus szövegekkel bombáz (elsorolja, ki fog meghalni, mi fog történni a világgal, és a legenyhébb az, hogy felrobban egy vulkán a házban), mintha ő olvasna Miéville-t, ehhez képest most egy bibliai mesekönyvbe szerelmes, amiben a rajzok tényleg jók. Én mondjuk nem szeretem, ha didaktikusan belemagyaráznak a történetekbe, mert a történetek önmagukban is elég jók (Istennek jók voltak, nem?), úgyhogy azokat a részeket nem olvasom fel neki.

Reklámok
Eszkhatológia zajlik, kérem, ne zavarjanak!

Itt kommentelhetsz.

