mai menü – narancsos kacsapástétom

Hétvégén megint kacsahúslevest főztem, egy egész kacsából, mert Jakabnak lassan ideje a tápról átszokni valami normális ételre, legalább naponta egyszer, így főztem bele egy gostatcsirke mellehúsát is, leturmixoltam a zöldségekkel és hat adagot, mert ennyi lett, betettem a hűtőbe, hogy majd minden nap eszik egyet.

Szóval volt egy nagy főtt kacsám, amivel nem tudtam mit csinálni. Így jutott eszembe, hogy megróbálok pástétomot gyártani belőle, hátha jó lesz.

Hozzávalók:

1 főtt kacsa húsa a bőrrel együtt (kell a zsír miatt)

egy narancs egészben, héjastól, és még egy kis narancslé

két gerezd fokhagyma héj nélkül

két tojás, a héját ki lehet dobni a szemétbe, bár sok benne a kálcium

só, bors

alaplé (kacsahúsleves, pontosabban kocsonya, mert megkocsonyásodott, a tetején levő zsírral együtt)

***

Megpucoltam a főtt kacsát, a húst beletettem egy tálba, a csontot meg külön, mert a csontot nem lehet turmixolni, viszont Bodri nagyon fog majd neki örülni. Beletettem a tojások sárgáját, a fokhagymákat, a narancsot, a narancslét, az alaplevet, a sót és a borsot, és az egészet a mixerrel összeturmixoltam egy hússzínű masszává.  Felvertem a fehérjét habnak, és azt is belekevertem. Utólag kiderült, hogy ez hiba volt, mert szépen felfújta ugyan a tetejét, de amikor kivettem a lerből, összeomlott, mint a Mozilla a flashtől. Szóval azt is bele kell keverni csak úgy, veretés nélkül. Az egész masszát beletettem a sütőformába, amiben a stefánia-szeletet szoktam sütni, és sütöttem, elég sokat. Addig kell sütni, amíg a szurkálásra való kínai-pálcikára már nem ragad rá a massza, ha az ember beledöf a pástétomba.

Ezután kiengedtem a szagot a folyosóra, hadd szagolja a szomszéd, hogy mit főztem, aki kelkáposztán, paprikás krumplin és más, hasonlóan büdös menzakaján él. Nagyon finom lett.

mai menü – narancsos kacsapástétom

mai menü – narancsos kacsapástétom” bejegyzéshez ozzászólás

  1. “Ezután kiengedtem a szagot a folyosóra, hadd szagolja a szomszéd, hogy mit főztem, aki kelkáposztán, paprikás krumplin és más, hasonlóan büdös menzakaján él.”
    Ezen nagyon jót nevettem! :D Szóval nem csak az én szomszédaim zombik. :D

Itt kommentelhetsz.

