nem nagyon szoktam

reklámozni, hogy az eredeti végzettségem lelkész, mármint magamtól nem szoktam szóba hozni. De ma este a balettóra után megálltam egy kicsit beszélgetni a csoporttársaimmal, és a beszélgetés közben megkérdezték azt, hogy mivel foglalkozom, és mondtam, hogy doktorálok az Eltén, meg tanítok. Hogy mit. Mondom, hogy arabot meg iszlámot. Már ettől is tátva maradt a szemük. Ezután mindig meg szokta mindenki kérdezni, hogy miért pont az arab. Erre én azt szoktam válaszolni, hogy hát… (fejvakarás), mert eredetileg református lelkész vagyok. Ettől mindenki teljesen kizökken, és senkinek nem tűnik fel, hogy nem válaszoltam a kérdésre.

De az is igaz, hogy ettől az iszonyú csodálkozástól én is zavarba jövök. Még azt is megkérdezték ma tőlem, hogy de akkor vallásos vagyok-e. Na, most erre mit lehet válaszolni egy mondatban?

Reklámok
nem nagyon szoktam

nem nagyon szoktam” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Egy lelkésztől eléggé érdekes megkérdezni, hisz-e Istenben…
    :D
    Szerintem csak zavarba jöttek és leblokkoltak.
    Az is igaz, az ember valahogyan nem úgy képzel el egy lelkészt, hogy balettórára jár, meg arabot tanít.
    Viszont ez mind (és még sok minden más) együtt pont TE vagy, Egyedüli példány :-)

  2. Biztos valami viharos szakítást sejtenek a kérdezők, mármint közted meg az egyház között. Mindenképp egzotikus történet! :)

  3. (Helyesbítés: a történet nem tudom mennyire egzotikus, a részleteket nem ismerem, de a szakmai életed alakulása az tényleg szokatlan és izgalmas.)

  4. nem volt viharos. hivatali úton kértem a munkaviszonyom megszüntetését, és bejelentettem, hogy tanulmányi szabadságra megyek.

    HOgy egy szokatlan hasonlattal éljek: nekem a sakkban a kedvenc figurán a ló (aki talán mégiscsak szamár, vagy bakkecske, mert egy ló nem így közlekedik). Egy ló mindig képes meglepetést okozni, és soha nem egyenes vonalon át megy oda, ahova menni akar.

    De Tigris a Micimackóból is jó példa :)

  5. Igen, mert tőletek várjuk a csodát. Egy lelkész, gondoljuk, személyesen beszélget Istennel, és az szól is hozzá. Valószínűleg. Nekem úgy tanították, hogy Ti vagytok a közvetítők. Mindent el tudtok magyarázni, amit mi nem értünk. Az iszlámon személy szerint nem csodálkozom, mert ott is csak egy az Isten. :)

  6. Anyone: “Nem vagy köteles hasonlítani arra a képre, melyet mások alakítottak ki rólad.” Moldova György

    Egy ember sem tud megfelelni ilyen elvárásoknak, és akkor nem az emberben van a hiba. Miért kellene mindent elmagyaráznunk? Senki sem mindentudó, csak az Isten. Ezek az elvárások teljesen hamisak.

    Mindenki személyesen beszélhet Istennel. Nincs más közbenjáró, csak Jézus. Senki ember nem lehet Jézus, ld. lent.

    Ne haragudj, lehet, hogy ezen meg fogsz sértődni, de akkor is leírom, hogy az az ember, akinek ilyen elvárásai vannak egy másik emberrel szemben, annak a hite nagyon gyerekcipőben jár.

    Engem ez nagyon érzékenyen érint, mert megint felébreszti azokat a teljesíthetetlen elvárásokat, amelyeket az emberek velem szemben támasztottak, és ami miatt olyan keserűen gondolok vissza a lelkészi szolgálatomra.

  7. Nem vagyok az a sértődős fajta. Mi értelme lenne? Amikor valakit elhagy a hite, haldoklik, paptól kér segítséget. Ki máshoz mehetne? Nem hiszem, hogy csak a szertartások levezetésében rejlik a hivatás. De lehet, hogy egyszerűen csak nem értek hozzá. Tudom…akkor meg miért jár a szám.

  8. Nem arról van szó, hogy nem segít az ember. De ha olyasmit vársz el egy másik embertől, amire – ember mivolta miatt – nem lehet képes, akkor ez magában rejti a helyzet kimenetelét is.

    Arról nem is beszélve, hogy az élet-halál kérdéseit senki nem válaszolhatja meg helyetted. Nincs az a pap, aki valódi vígaszt tudna nyújtani, amikor gyászolsz. Ha valaki meg tud vígasztalni, akkor az Isten. Olyasmit elvárni egy mebertől, amire csak Isten képes, nagyon-nagyon igazságtalan.

  9. Nem tudok reagálni. Lefagytam. Bocs. A legszívesebben már törölném a hozzászólásomat. Egy picit picit hülyének érzem magam. Egy picit nagyon.

  10. postmodernystka szerint:

    erdekes, en csak blogon keresztul ismerlek, de eddigi irasaid alapjan nem lepett meg az eredeti vegzettseged. az viszont szemelyes okok miatt is erdekel, hogy hogyan jott az arab es az iszlam az eletedbe. azt hiszem, tudod, miert kerdezem, de nem kell ra valaszolni, ha nem akarsz :) (es lehet maganban is, ha inkabb ugy szeretned)

  11. Postmodernystka, hát persze, mert te olvasod a blogot :) A balettes kollégák meg nem.

    Az arabbal kapcsolatban írok majd egy bejegyzést, mert túl hosszú lenne egy kommenthez. Mert én persze tudom, hogy miért van ez, de egy mondatban elmagyarázni ismeretleneknek nem tudom.

    A másik, ami ilyen beszélgetésekben nagyon zavar (mármint most a balettes beszélgetésre gondolok), hogy az embereknek nincs türelme megvárni a miérteket, azonnali, könnyen emészthető válaszra várnak, amit én nem tudok megadni, viszont elmagyarázni sem tudom rendesen, mert nem figyelnek oda. Engem meg ez az egész small talk stílus annyira frusztrál, hogy mindig mindenki egymás szavába vágva beszél, és nem a másikra reagál, hanem csak a magáét mondja, hogy inkább meg sem szoktam szólalni.

    Kedden is csak azért álltam meg, mert hát el kellene kezdeni a barátkozást valahol, ha más nem, egy kis álldogálással.

  12. Vallásos vagy? Nem. Nekem ez a rövid válaszom. Ha firtatják tovább, akkor azt mondom, hogy hiszek istenben. A vallás a keret, és a saját keretemmel elégedett vagyok. De nem vallásos vagyok, hanem hívő (és ez nem egyenlő az adventistával :D).

    A lelkész közvetíthet Istenről információkat. Amit elhisznek neki vagy nem. Azt látom, hogy azok a lelkészek tűnnek hitelesnek, akik a saját istenképükről beszélnek. De az szubjektív (sokszor). Most kérdés, hogy mi a jó, ha hiteles vagy ha igeszerű. És erre a válasz az, hogy mindkettő együtt az ideális. Ki képes erre?

  13. “miért pont az arab. Erre én azt szoktam válaszolni, hogy hát… (fejvakarás), mert eredetileg református lelkész vagyok” :D
    Jézus jutott eszembe, aki nem egyszer válaszolt olyan dolgokat, amiknek köze nem volt a feltett kérdéshez :)))

Itt kommentelhetsz.

