biztos én vagyok a paraszt, de

mikor az orvosi rendelőben a sorban már a negyedik egészséges felnőtt jött azzal, hogy csak egy perc, mert neki csak annyi intéznivalója van, és hadd menjen már be előttem, akkor nagyon udvariatlan és bunkó módon kijelentettem, hogy szó sem lehet róla, mégis mit képzel, én ki tudom várni a sorom két beteg gyerekkel, és akkor ő egszséges felnőttként miért nem tudja. Sokszor gyűlölöm ezt az országot, komolyan.

biztos én vagyok a paraszt, de

biztos én vagyok a paraszt, de” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Teljesen igazad van, szemétség előre tolakodni úgy általában is, ilyen helyeken meg főleg.
    Kivétel legfeljebb, ha az ember kifejezetten előre enged valakit (speciel éppen kisgyerekes anyát, terhes nőt, nagyon idős és beteg embert), spontán, saját felajánlásából.

  2. Ők a parasztok – normál esetben a gyerekes anyát/apát szokás előreengedni, akármi bajom van is, de pláne, ha nincs semmi bajom -, de ettől még az országot nem kell gyűlölni, mert itt is vannak normális emberek, és ez nem országspecifikus, nem hiszem, hogy csak itt történne ilyesmi.

  3. Nem a bunkóság az országspecifikus, hanem az, amilyen gyakran előfordul, és az, hogy az emberek igen jelentős része úgy gondolja, hogy ő kivétel a törvények alól. A “nekem ez jár” mentalitás. A rendelőben még akkor sem érezték meg magukat, amikor szóltam, hogy mégis ezt hogy képzelik. A biciklisek ugyanígy. Szinte elüti a gyereket a járdán, és még neki áll feljebb, hogy szólok. Vagy a Gerle Éva esete a downhillesekkel. Ez annyira jellemző Pestre! Persze, hogy vannak rendes emberek, de nincs közös norma-minimum, minden a másik jóindulatán vagy bunkóságán múlik, és ez engem nagyon zavar.

  4. Igen, ez érdekes, ez a norma-minimum, mert én is sokszor úgy érzem, hogy b*meg, mekkora parasztokkal vagyok körülvéve (pl. amikor három megtermett 50 alatti férfi nézi végig, hogy egy anyuka fel- és leküzdi a babakocsit a busz lépcsőin), viszont akikkel beszélek is, azokkal úgy érzem, megvan a közös norma-minimum.

  5. Hát ez az, Vera, most rátapintottál a lényegre. Mert ugye nem csak azokkal vagyunk kénytelenek interakcióba lépni, akikkel beszélünk is, és akikkel van norma-minimum. Én azt szeretném, hogy össz-társadalmi szinten legyen, pl. a sorbanállással kapcsolatban, de én nem emlékszem olyan sorbanállásra MO-n (kivéve a számhúzósat), ahol ne jött volna valaki azzal, hogy bocsika, csak egy perc. És ez egy dolog, de a sok mulya/muja meg hagyja, hogy valaki bemenjen a sor elejére, mert gyáva szólni. Hát nekem nem fáj a szám, de ilyenkor az illetőnek szokott feljebb állni, hogy mi az, hogy én nem engedem meg, mikor igazán csak egy perc. És hiába szólítom meg, mert akkor is bemegy.

    Most nem akarok megint Romániával jönni, de muszáj, mert az ugye mekkora balkán: két esetben tapasztaltam, hogy valaki nem áll sorba: a vonatnál, ha épp lekési, és még ekkor is nagyon morognak az emberek, de azért beengedik, vagy ha az illető hivatalnok az ismerőse a nemsorbanállónak, de akkor meg közmegvetés tárgya, ugye, és nem viselkedik úgy, mintha én lennék a paraszt, hogy nem teszek neki szivességet. Otthon mindenki tisztában van azzal, hogy az, hogy beengedünk valakit soron kívül, az egy szivesség, és nem jár senkinek csak úgy.

    Szóval azt gondolom, hogy Romániában igenis van közös norma-minimum, ami az ilyen apróságokban megnyilvánul, van egyfajta konszenzus, hogy mi az, ami már akkora tahóság, hogy szólni kell.

    Mo-n (de főleg Pesten) meg úgy gondolom, hogy ez nincs.

  6. Itthon szerintem ez vegyes, mert velem is sokszor volt olyan, hogy morogtunk/tak a sorban, össze is néztek, egymással is megbeszélték, hogy mekkora paraszt az illető, aki tolakszik/rágyújt/mittomén, de senki nem szólt rá. Pedig láthatóan MINDENKINEK ugyanaz volt a véleménye. Szóval, igazad van, mert ha megvan a véleményem, de nem szólok, az olyan, mintha gyakorlatilag leszarnám (mint ahogy a legtöbb esetben így is van, mert többnyire találok mentséget a tolakodónak), és nem lenne norma-minumum.

Itt kommentelhetsz.

