az csak az egyik

oldala a dolognak, hogy sokan a VV-ben buták, mint a főd. Meg hogy arra büszkék, hogy megtanulták a 3. osztályos anyagot. Jó, azért nekem is csak úgy sikerült leérettségizni matekból, hogy az igazgató lesúgta a példát, de a többiből játszva megvolt az ötös, és amikor 15 év után visszamentem még egy körre az emelt szintű miatt (mert kellett a magyarországi egyetemi felvételihez), angolból semmit nem tanultam (ötös), magyarból meg elolvastam egyszer a Pethőné-féle tankönyvet (ötös). És történelemből és spanyolból sem kellett volna nagyon sokat készülni.

A másik oldala a dolognak, hogy mennyire rémesen tanítanak, én már rég elfelejtettem, szerencsére, de azért kiráz attól a hideg, hogy Gedeon mennyi felesleges marhaságot fog majd megtanulni olyan emberektől, akiknek nincsenek jó módszereik, és a szimpátiáik alapján osztályoznak. Egyszer láttam egy kreatív megoldást: az a gondoltam egy számra, találjátok ki játék tetszett, a többi borzalmas volt, és a legborzalmasabb a tornatanár-őrmester, mindig gyűlöltem a tornaórákat, pedig nem lett volna baj a teljesítményemmel, ha nem nem üvöltöznek velem állandóan, de nyolcadikban leestem a svédszekrényről (soha többet nem ugrottam fel rá), kilencedikben eltörtem a bokám és megrántottam a térdem, és fél év felmentés után mindig tudtam arra hivatkozni, hogy nekem ezt nem szabad, de azért így is sikerült fejre essek a gerendáról (írja be a tanárnő az egyest, én többet rá nem teszem a lábam). Miért nem sportolhatnak a gyerekek valami olyasmit, ami élvezetes? Miért kell ezzel a borzalmas szertornával kínozni őket?

És ott volt a történelemtanár: hát nem csodálom, hogy unatkoztak, én hallottam középiskolában is (kedvenc osztályfőnöknőm és történelem-tanárom, Mácsár Melinda, soha senki tanártól nem tanultam annyit, mint tőle, módszertant, osztályozási rendszert, óraszerkezetet, azt, hogy hogyan lehet egy órát érdekessé tenni), és egyetemen is (Komoróczy Géza, Németh György, Czoch Gábor) érdekes történelem-órát, de ez, amit a villában tartottak, egy rémálom volt. Valami olyasmit kellett volna tanítani, amivel felkelti a társaság figyelmét, de ez a tag az őskort választotta, és azt is rosszul, én csak vallásfilozófia órán hallottam egy-két érdekes elméletet az őskorról, de az úgy lett előadva, hogy kedvem támadt utána olvasni.

Arról nem is beszélve, hogy ez az iskolarendszer mekkora hibaszázalékkal dolgozik, hány olyan embert termel ki magából, aki a harmadikos anyagra sem emlékszik, és mennyi teljesen haszontalan ismeretet kell elsajátítani.

Szóval siralmas. Szegény gyerekeim, hogy fogják ezt túlélni.

Reklámok
az csak az egyik

az csak az egyik” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Mácsár Melinda szerint:

    Köszi, Csilla! Kedves, hogy így emlékszel. Remélem, tényleg így volt A “Mácsár”

  2. Kedves Melinda, így volt. Az egyháztörténet vizsgáimhoz is sokat használtam azokat a jegyzeteket, amiket az óráján jegyzeteltem, és mindig olyan gondosan kijavított. Igazi szellemi élmény volt a történelem és spanyol óráin részt venni. Egy évvel ezelőtt voltunk Spanyolországban, és egy kis gyakorlás után a spanyol-tudásom is előjött, hála az alapos tanításnak, pedig kb. tizenöt éve nem használtam a nyelvet. Azóta is nagy szeretettel sé megbecsüléssel gondolok a Tanárnőre.

Itt kommentelhetsz.

