mostanában divatban

van az értelmiségi kukázás, épp az előbb álltam bele fejjel a szelektíven gyűjtött egyik szemetesünkbe, ahova a szomszéd könyveket (könyveket, vazzz!!!!, milyen ember az ilyen?) dobott ki, és ahova én az egyetemi jegyzeteimet dobtam ki, miután gondosan kiválogattam az óvodának azokat a lapokat, amelyiknek az egyik oldala még használható, így az óvónők majd művelődhetnek zsidó vallás és kultúra és héber nyelv (kb. 40 oldal), arab irodalom és történelem (kb. 150 oldal), nyelvészet (kb. 50 oldal), szanszkrit (kb. 20 oldal) és egyéb témákban, a gyerekeknek ugyanis mindegy, milyen lap hátoldalára firkálnak. Azt nem tudom, hogy a többi jegyzetem hol lehet, egy dobozt mindenesetre felszámoltam.

A kukában találtam is két könyvet, egy Stefan Heym-et és egy Robin Cook-ot. Ezentúl mindig meg fogom nézni a papíros kukát.

mostanában divatban

mostanában divatban” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Pár hete egy impresszinostákról szóló, pár éve kiadott albumot, értsd albumot!, szedtem ki hibátlan állapotban. Ugyanakkor hagyaték után felmerül a kérdés, hogy hova tegyen az ember még három étkészletet, ágyneműgarnitúrát, bútorokat, és kinek adja oda őket, ha autó híjján nem tudja elszállítani, a segélyszervezetek pedig nem tartanak igényt rá. Ilyenkor bizony könyvek is kikerülnek a szemétbe. Nekem is ki kellett dobnom több száz folyóiratot, amikor elköltöztünk. Egy napig a társasház halljában díszelgett, fogja-vigye felirattal, majd, mivel senkinek sem kellett, végül a szelektívbe ment. Nehéz dolgok ezek. Kellene egy közösségi hely, legalább nagyvárosokban, ahova be lehet vinni a nem kellő holmikat.

  2. Igen, ez érthető. Bibi, azt hiszem, Pesten van ilyen bolt, ahova be lehet vinni a feleslegessé vált dolgokat, talán charity shop néven fut. Emellett van fész-oldal is, ahol fel lehet kínálni dolgokat ingyen, és biztosan akad rá gazda.

    Meg van a Müsziben bolhapiac, meg turkáló (erről sokszor írtam). Szóval szerintem Pesten működik a dolog. És ez egy fontos dolog, amiműködik Pesten.

  3. Bennem felmerült nemrégen az a kérdés, kell-e egy könyvet birtokolnunk, vagy elég lenne a könyvtárból kikölcsönözni. Ha már birtokoljuk, de nem használjuk (mégsem volt olyan jó) mit tegyünk vele. Lehet, hogy kissé túlmisztifikáljuk a könyvet? Jujj szemétbe, tűzbe? Melyik könyvnek jár a védelem? Nem megismételhetetlen dolgokról van szó, azaz bármikor újra megvehetem, ha mégis meggondolom magam.

  4. A könyvek számomra is tabu :)
    Inkább megveszem, mint könyvtárba megyek érte, igényelem, hogy ott legyenek körülöttem, akármikor elővehessem, beleolvassak, ilyesmi.
    Lomtalanításból már mentettem könyvet, az sem akadályozott, hogy némelyik közülük már megvolt, akár több példányban is (aszem, Gárdonyi Ida regénye, vagy vmi hasonló). a barátnőim is tudják, ha már végképp nem férnek, nekem lehet elpasszolni a nekik nem igazán kellő könyveket, majd csak lesz velük valami, egyelőre elférnek :D

Itt kommentelhetsz.

