azért érdekes lesz

a holnapi nap, mert úgy kell hozzászólnom majd egy előadáshoz, hogy nem kaptam meg az előadás szövegét, és fogalmam sincs, hogy az előadó miről fog beszélni. Jó, a téma meg van adva: az iszlám viszonya a többi valláshoz, na de ez olyan tág téma, hogy fogalmam sincs, hogy az, aivel készültem, meg fog-e felelni.

Azt néztem meg ugyanis, hogy a Koránban és a hadíszokban vannak-e bibliai vendégszövegek, és ha igen, hogyan alakul át a mondanivaló. Nem feltétlenül a próféták történeteire gondolok, mert abból elég sok van a Koránban, hanem egyéb szövegekre.

Végülis egy szöveg forrását nem találtam meg a Bibliában, pedig tudom, hogy a Koránban levő részlet nagyon emlékeztet valamire, de se a saját Bibliámban, se a neten nem sikerült nyomára bukkanni a bibliai párhuzamnak. Ezekről az ájákról van szó:

Ő emelte fel a boltozatot, és szabta meg az arányait.

És ő sötétítette el az éjszakáját, és hozta elő a fényességet.

És aztán kiterítette a földet,

és előhozta belőle a vizét és a legelőjét,

és szilárddá tette a hegyeket,

gondoskodásul nektek és a jószágaitoknak.

(Kitaszítók/78,28-33)

 

 

Ha valakinek erről eszébe jut valami, ne fogja vissza magát. (Mindenesetre nem a 8. zsoltárra gondoltam).

A másik dolog, amivel készültem: hogy a Korán szerint lehet-e üdvösség a könyv népei számára, azaz létezik-e olyan monoteista vallás, amelyik nem vagy korlátozottan alkalmazza a megkülönböztetést.

azért érdekes lesz

azért érdekes lesz” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Simi szerint:

    sajnos most nincs időm keresgélni, de ilyesmi jut eszembe (talán zsoltár vagy prófécia): kiterjesztette az eget vagy kifeszítette az eget…

  2. Szerintem azokban a zsoltárokban, ahol a teremtés valamiképp előfordul, csak lehet valami? 19(18), 24(23), 104(103)… lehet van más is, most ennyi jött be.

  3. Pacsuli Janos szerint:

    Én, én magam vagyok a ti vigasztalótok! Miért is félnél hát halandó embertől; ember fiától, aki úgy elhervad, miként a fű? 13Elfeledkeztél az Úrról, alkotódról, aki kiterjesztette az eget, s megvetette a föld alapjait. Ezért remegsz folyvást, mindennap, sanyargatód haragjától, attól, hogy elveszít téged. De hol van már sanyargatód haragja?

Itt kommentelhetsz.

