agnosztikus dialógusok 73 – maga nem is tud arabul

Főszereplő: én.

Másik főszereplő: nagydarab aneszteziológus*, vásárhelyi** hangsúllyal, szétcigarettázott hanggal, hosszú hajjal, szakállal, félelmetes megjelenéssel. Miközben végzi a dolgát, a hegymászásról*** beszél, meg arról, hogy hol volt orvos, és ott hogy csinálják a műtétet.

Színhely: műtő.

Mellékszereplők: nőgyógyászok, aszisztensek, műtőszolgák, csecsemősök, lámpák, zöld lepedők.

Időpont: szombat reggel.

Körülmények: 11 órás vajúdás után könyörgöm a császárért. A fáradtságtól sokkos állapotban vagyok, megállíthatatlanul reszketek. Teljesen meztelenül ülök a műtőasztalon, közben jönnek a fájások, nincs rajtam a szemüvegem, nem látok semmit, csak foltokat.

– Le fogom fertőtleníteni a hátát, kap egy fájdalomcsillapító injekciót, aztán megvárok egy fájást, és utána adom be a gerincébe az érzéstelenítőt. Mindent fog érezni, de nem fog fájni.

– Jó.

. Addig mondja el, mivel foglalkozik.

– Egyetemen tanítok.

– Mit?

– Arabot.

– És beszéli is, vagy csak tanít?

– A dialektusokat nem beszélem. A modern sztenderdet igen.

– Kol kuweiász****?

– Nem beszélek dialektust.

– Ez nem dialektusban van.

– De.

– Maga nem is tud arabul.

– De.

– Most ne mozogjon. Lazítsa el a vállát.

– Jó.

– És hogy jött magának az, hogy arabul tanuljon?

– Hosszú történet.

– Én ráérek.

– Eredetileg református lelkész vagyok.

– Hát az eléggé távol esik az arabtól.

– Arra gondoltam, hogy héberül már tudok valamennyit, nem lesz nehéz az arab, így pályát módosítottam.

– Héberül vagy ivritül?

– Héberül. Óhéberül. Bibliai héberül.

– Most feküdjön le, mindjárt zsibbadni fog.

– Jó.

– (Újabb arab mondat, dialektusban).

– Naam (igen, arabul) (Erdélyben nem, székelyföldi dialektusban).

– De.

– Naam, naam. (de, de)

– De, tartsa nyitva a szemét, mert ha becsukja, azt hiszem, hogy elájult.

***

* Ő volt az egyetlen, aki – miután minden nap bejött, hogy megnézzen -, azt mondta, hogy “örülök, hogy segíthettem”. És tényleg látszott rajta, hogy komolyan gondolja. Nem tudom, tudják-e vajon az orvosok, hogy az ilyen nagyon emberi gesztusok mennyire sokat számítanak.

** Illetve mint utóbb kiderült, kolozsvári.

*** Már ebből is tudni lehetett, hogy erdélyi: Magyarországon a hegymászás szó helyett a túrázást használják.

**** Minden szép? (egyiptomi dialektusban, helyes kiejtéssel kullu kuweisz)

agnosztikus dialógusok 73 – maga nem is tud arabul

agnosztikus dialógusok 73 – maga nem is tud arabul” bejegyzéshez ozzászólás

  1. vica57 szerint:

    Ez tényleg abszurd, de legalább kicsit figyelemelterelő lehetett :-)
    Sajnálom, hogy annyit kellett kínlódnod.

  2. igen, mi is arra jutottunk, hogy ez volt a cél, ert egyáltalán nem éreztem, amikor beszúrt a gerincembe. vagy nem emlékszem rá. de arra, hogy meggyanúsított, hogy nem tudok arabul, arra igen :)

  3. vica57 szerint:

    Gondolom, dolgozott Egyiptomban az anesztes :-)
    Olyan kár, hogy nem minden orvos ilyen.
    Ma nekem is volt szerencsém egyhez, az előző háziorvosom helyettesítette a mostanit, olyan, de olyan jó volt :-)
    Már ha jó, hogy az ember orvosnál van.

  4. Hú, én azért drukkoltam, hogy kapjál peridurálist… Nekem is adtak, és onnantól teljesen más lett a világ (kb. 28 óra vajúdás után jött a császár). Ez az aneszteziológus dolog kísértetiesen hasonlít az én szülésemre:-) már nem emlékszem pontosan a replikára, csak arra hogy gyakorló egyházzenészként kaptam valami kioktatást hogy aki egyenes háttal vezényel, az ne görbüljön be olyan idétlenül a szúrás előtt, na és ugye szerintem is ilyen meg olyan volt az a koncert a dómban?! Az én aneszteziológusom egy nagyon szigorú idős hölgy volt, nagyon szúrós szemekkel… de irtó jó munkát végzett, se hátfájás, se hányinger, semmi utótünet nem volt. Nagyon gyámbásznivaló ez a Jakab! :-)

Itt kommentelhetsz.

