mennyibe kerül egy terhesség – második kiadás

Amikor Gedeonnal voltam terhes, akkor is írtam, hogy mennyibe kerül terhesnek lenni, meg azt is megírtam, hogy mennyibe kerül, ha az ember nem terhes.

Most is főleg azért írom le, mert mindig vannak bezzegelők, hogy igen, mert “mi ott Pesten” mennyit keresünk, de nem tudjuk megfogni a pénzt, és felelőtlenek vagyunk.

Ha nincs semmi plusz bevétel egy hónapban, a család össz-bevétele 280.000 Ft.

Ebből minden hónapban fix kiadás:

81.500 Ft az albérlet + közös költség.

3850 Ft diákbérlet

30.000 Ft mindenféle számla (telefon, gáz, villany, stb., csak nyáron ennyi, télen a duplája)

50.000 Ft étel és DM (és itt ebben semi luxus nincs: hétvégente 10.000 Ft vásárlás és egy 10.000 Ft-os DM havonta). Ez csak akkor ennyi, ha nagyon spórolunk.

Gedeon ebédpénze 10.000 Ft. (A tavaszi hónapokban 65.000 Ft volt a bölcsöde).

Ez minden hónapban legkevesebb 175.350 Ft fix kiadás, amin nem tudunk spórolni. Az első félévben ez havi 230.000 Ft volt összesen. Legjobb esetben marad havi 100.000 forint, a legrosszabban havi 50.000, vagy annál is kevesebb.

Nincs tévénk. Nem eszünk étteremben, nem veszünk új ruhát, új cipőt, nincs autónk, könyveket csak akkor veszünk, ha plusz pénzünk van. Egy évben egyszer elmegyünk nyaralni, általában haza, amire előre spórolunk. Közben volt születésnapunk, nem vettünk semmit magunknak. Egy év várakozás után sikerült mind a kettőnknek új szemüveget csináltatni, ami 70.000 Ft-ba került. A nyaralásunk kb. 100.000 Ft volt, két hét, tengerpart és falu, sok vonatozással.

A terhesség így alakult:

ultrahang: 12.000 Ft x 8 = 96.000 Ft

orvosi vizsgálat: 13.000 Ft x 12 = 156.000 Ft

labor: 8.000 x 3 = 24.000 Ft

genetikai vérvétel: 28.000 Ft

gyógyszerek: kb. 20.000 Ft

Ez 324.000 Ft, ami elosztva 8 hónapra havi 40.000 Ft (az első hónap nem számít, mert akkor még nem tudtam, hogy terhes vagyok). Persze nem így oszlott meg, mert volt olyan hónap, amikor csak egy orvosi vizsgálat volt, és ebben a hónapban lassan a 100.000 Ft-nál tartok, amit kifizettem az orvosi rendelőnek.

Igen, van diákhitelem, és becsszóra szülök még egyet, ha elengedik egy részét, most az egyszer hadd legyek én is célcsoport.

A tanításért nem kapok semmit, az egyetem nincs abban a helyzetben, hogy fizessen a tanító doktoranduszainak. Szerelemből tanítok, meg azért, mert úgy érzem, hogy én az egyetemi tanáraimtól sokat kaptam emberileg. Szeptembertől van három magántanítványom, most ebből a pénzből élünk. A doktori iskola fizetős hallgatója vagyok, tavaly volt ösztöndíjam, kifizették a tandíjat. Az idén is beadtam, hátha.

Szóval ne mondja senki, hogy nem jól gazdálkodunk. Nincs miből félretenni, ennyi.

Ezt nem panaszképp mondom, ezek a tények. Tulajdonképp mindenünk megvan, amire szükségünk van (na jó, könyveket tudnék venni százat, ezeret).

mennyibe kerül egy terhesség – második kiadás

mennyibe kerül egy terhesség – második kiadás” bejegyzéshez ozzászólás

  1. vica57 szerint:

    Szerintem alulbecsülted a költségeiteket, nehezen tudom elképzelni, hogy kajára csak 40 000 menjen el havonta hármótoknak .-)
    Annyi nekem egyedül is elmegy, és akkor még nem is dőzsöltem, igaz, én sok húst eszem, mert nekem a tésztaféle nem kielégítő.
    Meg G. is jár valamivel dolgozni, gondolom, neki nincs diákigazolványa.

    Nem, egyáltalán nem sok az a pénz hármótoknak, főleg, hogy ilyen rettentő sokba van egy terhesség…
    Neked nem járt volna semmi TB-re? Miért kellett mindenért fizetni? Tudom, magánorvoshoz jártál, és az előzmények ismeretében ez érthető, de pl. a labor, meg 1-2 UH azért járt volna, nem?

  2. De, minden járna a TB alapján, csak épp az a három orvos, akihez mehetnék, nem látszott megfelelőnek akkor, amikor Gedeonnal terhes voltam, a várakozási időről és a hozzáállásról nem is beszélve. Amúgy is kockázatos dolog terhesnek lenni meg szülni, az ember a maga és a gyereke egészségén ne spóroljon.

    Az van, hogy ha az ember magán-orvoshoz jár, akkor minden vizsgálat magán, mert a magán nőgyógyász nem adhat beutalót az állami egészségügybe. Mikor igénybe vettem az államit (mert a felsorolásban az nincs benne), akkor mindig kellett egy plussz kanyart futni vagy a háziorvoshoz (Érden van, legalább 2,5 óra plusszban, plusz várakozás), vagy trükközni (mint a diabetológián). A háziorvosnál többször húzták a szájukat, hogy miért nem a védőnőhöz megyek beutalóért, noha a védőnő nem adhat beutalót.

    G.-nak fizeti a munkahelye a bérletet, meg az itthoni netet is. Erre nem kell költenünk.

  3. És igen, azt hiszem, alul-kalkuláltam, mert a hüvelyváladék-vizsgálatokat pl. kifelejtettem, és ha nem sporolunk, akkor kajára 25.000 forint megy el hetente, úgy, hogy semmi extrát nem veszünk. Ha valaki megfázik, az orvosság legalább 5000 forint. Gedeonnak a imlő-oltása 7000. A terhesvitamin 6000/3 hónap. Időnként hazamegyünk Kolozsvárra, az legkevesebb 22.000 forint. Gedeon cipői most egy szezont tartanak. Egy gyerekcipő újan 10.000 forint. Szóval na.

  4. vica57 szerint:

    A himlőoltás nem ingyen van? Jaa, ez nem a fekete himlő, ugye? Ami kötelező volt anno, még 14 éves korban is volt emlékeztető oltás… (ami nekem nem eredt meg :-) ).
    Ami az érdi egészségügyet illeti, képben vagyok alaposan, egy hasi UH-ra pont egy hónapot kell várni, a kardiológiára egyik barátnőm 3 hónapos időpontot kapott.
    A háziorvos szájhúzogatásáról nem is beszélve…
    Képes volt nekem azt mondani, egyeztessek időpontot. Aztán mégis hogyan, ha nem tudok telefonálni?? Most legutóbb (előtte egy évig nem mentem hozzá) rákérdeztem, vajon e-mailben tudunk-e egyeztetni? Na persze, nem. Végül az SMS-ben maradtunk.

  5. Az ajámlott, nem kötelező oltások nincsenek ingyen De ha egyszer azt mondja a gyerekorvos, hogy ő igen ajánlja, Jakab érdekében, akkor az ember megveszi és kész.

    És akkor még nem számoltam bele azt, hogy az elmúlt néhány évben kb. 600.000 ft-ot hagytunk az IKEÁban, ágyat vettünk, kanapét, gardróbot, két íróasztalt, játszószőnyegeket, játékokat, foteleket, tányérokat, edényeket, satöbbiket.

  6. vica57 szerint:

    Megértem, ha szégyennek érzed a családi segítségre szorulást, de biztosan viszonozzátok, amivel és amikor módotokban áll. Vagy tovább adjátok a gyerekeiteknek .-)

    És szerintem biztosan szívesen segítettek. Nekem is jobban esik, ha segíthetek, mint elfogadnom :-) :-)
    Persze, előbb-utóbb majd rászorulok a gyerekemre, de egyelőre inkább én segítem, még ha nem is anyagilag (de úgy egy évvel ezelőttig még azzal is, hogy itthon lakott, etettem, mostam rá, fizettem a rezsit, stb. és ő is már 29 éves).

  7. Akkor kis összehasonlításképp, hogy felfordulhat a magyar egészségügy, tudálékos orvosaival, védő- és ápolónőivel satöbbi (bocs de ez most nagyon kikívánkozott belőlem miután még emlékszem néhány bejegyzésedre ezzel kapcsolatban):
    Ausztriában a havi egészségügyi biztosítás egyetemistának ma havi ötvenegy-két euró, 2009-ben még ennek fele volt, amikor az első gyereket szültem (felét fizette az állam bácsi). Ezért járt ingyen családorvos meg bármilyen más szakorvos – tehát választható ingyenes nőgyógyász is, aki olyan viszonyban volt az egészségbiztosítóval, hogy a terhesség idején három ultrahangvizsgálatért nem kellett fizetnem semmit, ha valami ezen felül volt, plusz 20 euró volt darabja, de nem kellett. A nőgyógyász minden vizsgálatkor adott fekete-fehér képet. De nem csak: színes 4D felvételeket is ingyen osztogatott, még mindig megvannak. A citológiai vizsgálat ára 2 euró volt, ezt minden alkalommal ki kellett fizetni, de nem hiszem hogy ez olyan rettenetes lenne egy odavalósinak. A terhesvitamin kb. 20 euróban jött ki havonta; amíg ösztöndíjam volt, az havi fix 570-et jelentett, és amikor dolgoztam, akkor is ezen felül kerestem. Szóval nem nagyon éreztem, hogy fizetnem kell. A szülés meg teljesen ingyen lezajlott. Nagy volt a pofáraesés. amikor kaptam év végén egy részletes bankszámlakivonatra emlékeztető irományt ahol fel volt tüntetve minden költség, amit az egészségbiztosító fizetett az általam igénybe vett szolgáltatásokért. 2009-ben a szülés 1800 euróba került a biztosítónak. Egy hét benntartózkodás, gyógyszerek stb, amiért egy vasat nem kellett fizetnem! Amiért tényleg iszonyú pénzeket perkáltam le, az a 34-es méretű gardróbom, két 32-es nadrág, de nem is adom oda senkinek, hátha még kelleni fog. De az ausztriai szüléseket most már – sajnos – befejeztem-forma…

Itt kommentelhetsz.

