ha valaki azt

mondja nekem tíz évvel ezelőtt, hogy este tízkor már alszom és fél hatkor magamtól ébredek, kiröhögöm. Pedig ez így megy, főleg szeptembertől, amikor ez a napnak az egyetlen nyugodt, csendes időszaka, egyedül vagyok ébren a házban, iszom a szerecsendiós kávém, nézem, ahogy hajnallik, és tiszta fejjel át tudom gondolni, hogy milyen dolgaim vannak aznapra.

Gedeon betaknyosodott, ezért nem sokat aludtunk az éjjel, én azt álmodtam, hogy szülnöm kell, így én se sokat aludtam, mert álmomban hosszú órákon keresztül azon gondolkoztam, hogy mit felejtettem ki a szülőszobai csomagból.

Amennyire kedvetlen és depressziós voltam az első négy hónapban, annyira tele vagyok most energiával, amit kicsit akadályoz ugyan a has, gyakrabban kell leülnöm pihenni, de alapvetően annyit megyek, mint normál állapotban.

Azt nem tudom, hogy ezt a vidámságot, ami bennem nap mint nap mocorog, a kicsi csinálja-e, mert rám nagyon nem jellemző, inkább valami borongó cinizmus, de jó lenne, ha ez így maradna a szülés után is, ez a pozitív hozzáállás és világszeretés. Még más hülyeségeit is jobban viselem.

Reggelente olyanok vagyunk Gedeonnal, mint Snoopy meg a madár, Gedeon pont ezt csinálja, amikor sétálunk az óvoda felé. Minden reggel mondok neki egy verset, azt tanuljuk, tegnap a Sári berek volt soron, ma pedig a Cinege cipője.

És az milyen érdekes, hogy a szavak szintjén is mennyire érvényesül, hogy ki hova valósi: mi azt mondjuk Gedeonra, hogy “a gyermek”, vagy “a fiam”, vagy a nevét (esetleg a becenevét, amit szigorúan csak mi használunk, és nem nyilvánosan), Jakabra meg azt, hogy a “kicsi”, a gyerekekre, hogy “kisgyermekek”, a lányokra, hogy “leánkák”, és azt hiszem, egyszer sem mondtam még csecsemőre, hogy “baba”, mert az is “gyermek”, a baba meg az, amivel játszunk.

Reklámok
ha valaki azt

ha valaki azt” bejegyzéshez ozzászólás

  1. A “gyermek” szebb, mint a “gyerek”, bár a 16 éves lányunk megszól miatta, szerint az előbbi “ciki”. Szerecsendiós kávé? Belereszelni egy kicsit?

  2. vica57 szerint:

    Hihi, engem 16 éves koromban lenénizett az onokanővérem 2 éves kislánya, azóta se tértem magamhoz a megrázkódtatásból :-)

    Persze érthető, én neki anyjakorú voltam, 16 évesen szülte az anyja…
    (az apja meg 18 volt, épp csak leérettségizett, és megvolt az esküvő, a lány persze kimaradt a gimiből)

  3. vica57 szerint:

    Nagyon örülök, hogy ilyen pozitív passzban vagy, talán marad belőle valami későbbre is :-)

  4. nem, ez egy speciális fűszerkeverék, amit én szoktam gyártani. Kell bele egy kesudió, egy szerecsendió, egy kis szezámmag, egy kis nemtommi (valami marokkói piros bogyó), szegfűszeg, szegfűbors és fahéj. ezt mind össze kell darálni, és egy csipetnyit tenni a presszóba.

Itt kommentelhetsz.

