aki még egyszer

le-tápos-ozza a magyarországi magyarokat, és ugyanolyan differenciálatlan és intoleráns gondolkodásról tesz bizonyságot, mint azok, akiket le-tápos-oz (ez kb. olyan, mintha egy székelyt lerománozna valaki), azt egész egyszerűen kitelepítem az ismerőseim közül.

Nekem vannak magyarországi barátaim, akiknek  nevében sértve érzem magam. Ugyanígy sértve érzem magam, ha a román barátaimat leoláhozzák, a meleg barátaimat lebuzizzák, a zsidó barátaimat lezsidrákozzák, az erdélyieket lebozgorozzák vagy lerománozzák.

Az azért jelent valamit, hogy a kategória posztjai az utóbbi időben mind erről szólnak.

Én szóltam.

aki még egyszer

aki még egyszer” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Mert az igazi magyar kenyeret eszik szalonnával meg hagymával, bicskával, igazi tejet iszik a tehénből, nem bolti tejet, ehhez képest a magyarországi magyar “tápot”, azaz műkajákat eszik, ergo nem is igazi magyar, csak olyan mű, aki jön Erdélybe megmondani, hogy kell magyarnak lenni.

  2. vica57 szerint:

    Szellemes :-)
    Engem valahogy nem sért, talán mert sok igazság van benne (vagy csak nem tud megsérteni, akit nem is ismerek semmilyen szinten). Ettől függetlenül nem szerencsés az ilyen címkézés, főleg, ha a címkéző maga is áldozata valami hasonlónak.
    Tényleg finom a szalonna kenyérrel és hagymával, mondjuk én nem bicsakkal eszem, hanem rendes késsel, meg még emlékszem a frissen fejt tej ízére és az valóban mennyei.

    Az utolsó félmondat lehet a legfájóbb az erdélyieknek, és teljesen igazuk is van. Most már csak arra lennék kíváncsi, vajon melyikféle hozzáállás a bántóbb, amit a jobboldal művel, vagy a baloldalé? És mi lenne a helyes?

  3. Pont ez a baj, hogy nem emberek mennek erdélybe, hanem oldalak. Persze sok kivétel van, volt is most az origo-n egy jó kis cikk kolozsvárról, csak a kommenteket nem szabad elolvasni hozzá.

    Pontosan ezt kifogásolom én is, amit te: akit éveken keresztül felcímkéznek románok és magyarországi magyarok vegyesen, és ez számára bántó, hogy engedheti meg magának, hogy ugyanezt tegye? (Az illető szintén hívő, gyakorló keresztény.)

  4. v10r1c4 szerint:

    Vica, találó, azokra, akikre talál. De én hagy ne legyek már tápos az sok hülye műmagyar miatt, akik frankón odamennek égetni magukat – és ezzel egész Magyarországot, vagy Pestet – Erdélybe. Ez ugyanúgy gáz, mint ahogy senki más sem szereti, ha a csoportja legrosszabb sztereotip tulajdonságaival azonosítják (lásd _le_akármizés=>nekem a másikat oláhozni szabad, de ha visszabozgorozik, akkor ugrom a plafonra, hogy micsoda szentségsértés).
    Az meg, hogy az igazi magyar (román, akármi) milyen, megint a jó kis bezzegelés témakörébe tartozik, amit annyira szeretünk…:)

  5. vica57 szerint:

    Viorica, hát persze, hogy ne legyél se tápos, se oláh, se bozgor, se nigger, se cigó, se stb.
    Szerintem is felháborító az a mód, ahogy a magyarok jelentős része megnyilvánul Erdélyben és másutt is. Voltaképpen ezért is kérdeztem meg Nellit, mi volna a helyes. Bár persze nyilvánvaló, egyszerűen csak kultúrembernek, európainak kell(ene) lenni.
    Az engem érintő címkézés nem bánt, ezt a tápost végeredményben találónak érzem annak alapján, amit Csilla írt magyarázatként (és hozzátéve azt a műmagyar jelzőt, amit nálad olvastam), és számomra érdekesség, hogy a magyarországi magyaroknak is lehet csúfnevük (miért is NE lenne, csak eddig sosem gondoltam erre, azt hiszem).
    A címkézés nem bánt, mert általában véve sem aszerint határozom meg magamat, amit mások gondolnak rólam, na pláne idegenek (ismerősök, barátok számítanak, de ők nem címkéznek…). Azt azonban megértem, ha másokat rosszul érint ez, és mélységesen el is ítélem, Magam részéről még az olyan szavakat is igyekszem elkerülni (gondolatban is, és nem, nem helyettesítem valami más, PC-nek vélt dologgal), mint bolond, hülye, süket, béna, nyomorék, buzi, stb.
    Máig nyomaszt, ahogy egyszer tízenvalahány éve azt találtam mondani egy mozgássérült jelenlétében – arra, hogy meg tudok-e oldani valamit – “nem vagyok béna”. Abban a pillanatban, ahogy kicsúszott a számon, már bántam, dehát visszaszívni a kimondott szót lehetetlen….

    Igazában nem is tudom, mit akartam ezzel a sok szöveggel, talán csak azt, hogy jó volna olyan világban élni, ahol az emberek megértik egymást és nem tesznek ostoba általánosításokat.

Itt kommentelhetsz.

