mai menű: pulykapörkölt

– Te tudtad, hogy a pulykacomb ilyen nagy? Már nem volt kacsa a piacon.

– Igen. A pulyka egy húszkilós állat. A kacsa meg kb. 3-4.

– Most már én is tudom, a kacsacombok helyett pulykacombot vettem. Baj?

***

Mert mondtam a zuramnak, hogy vegyen a hétvégre kacsát, egyrészt, mert szeretjük, másrészt mert a levese nagyon finom, az összes hús közül a legjobb. Úgyhogy gyorsan ki kellett találnom, mit is kezdjek két qrrvanagy pulykacombbal. Az egyiket megfőztem levesnek és főtt húsnak, ma csinálok neki valami savanykás szószt, valószínűleg meggyszószt, a másikat megcsináltam pörköltnek.

Leszedegettem a combról a húst, felvágtam kockákra, és egy fej felvágott hagymával odatettem, hogy piruljon meg kicsit. Megfűszereztem: háromféle borsot (fehér, zöld, fekete) összetörtem a mozsárban, tettem bele egy kanál borsikafüvet, és görög sültekhez való fűszerkeveréket egy kanállal. A húst feltöltöttem forró vízzel, és hagytam, hogy főjjön addig, amíg készen van.

mai menű: pulykapörkölt

mai menű: pulykapörkölt” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Biztosan finom lett, gondolom, felsőcombot vitt, az alsót eléggé nehéz lefaragcsálni az inak miatt.
    És ezek valójában bébipulykák…

    De jó szövege van G.-nek :-))
    (is)

  2. Hát, ha ekkora a béni…

    De szerintem ez felnőtt pulyka volt, mert én már láttam olyant élőben. A két comb volr vagy 3 kiló hús. Na, ahhoz képest, hogy mi nem eszünk húst, csak egy héten egyszer…

  3. Igen, szegények mindig bajban vannak, ha húsért/bármiért küldi az ember boltba őket, mert csak 100évben eccer főznek…
    A fiam is szívesen bevásárol, de az olyan listát nem szereti, amin fel van sorolva: hús, kenyér, tojás, gyümölcs. Legyen az a lista részletes. Na igen, de én innen hogyan lássam, mi van az üzletben? Tehát vagy VAGY listát írok, vagy azt főzök, amit hoz :-)

    Azért hívják bébipulykának, mert bár lehet strucc nagyságú is, még nem ivarérett, szv. fiatal.

    Hát most majd legfeljebb kicsit több husit esztek, aztán lehet visszatérni a szokásokhoz :-)
    Mire megfő/megsül, egy csomó víz úgyis eltávozik a húsból, felére összemegy, sajnos. A pulyka is. De meg a pörit le is fagyaszthatod, és mondjuk a jövő hét végén készíthetsz belőle valami rakott ételt…

  4. v10r1c4 szerint:

    Jujjjjj. Mint Tatám, mikor elküldtök két csirkemellért. Az aznap délutáni filozófia/matek/anat óra témája az volt, hogy két csirkének hány melle van…:DDD
    A pulyka tényleg egy döbbenetes méretű jószág pl egy ártatlan pipihez képest. Én akor hökkentem meg, mikor még kisebb koromban majdnem hasraestem egy bazi lábszárcsontban, amit a Micó ráncigált ki a táljából egy pulykafőzés után:)

Itt kommentelhetsz.

