az egyik legzseniálisabb

dolog ebben a lakásban, hogy szinte tökéletes vinettát lehet sütni. Betettem a lerbe, vártam sokat, és aztán kész is lett, a héja* könnyen lejött, belül megpuhult, és nem is melegedett át nagyon a lakás. Ennél már csak a nyílt lángon, faszénen sült vinetta jobb.

*hogy írják azt, hogy héja? héjja? hélya? nem, így biztos nem. fuck diszgráfia.

A vinettát különben többféleképp is el lehet készíteni: majonézesen, olajosan, hagymával, fokhagymával, de ha valaki csak azt a kiherélt változatot ismeri, amit pesti éttermekben méregdrágán padlizsánkrém néven árulnak, az nem evett még igazit.

az egyik legzseniálisabb

az egyik legzseniálisabb” bejegyzéshez ozzászólás

  1. 1.

    Leírnád a vinetta recipédet? Nagyon szeretem a padlizsánt, mindenféle formában.
    Néha veszek boltban előre elkészítettet, most legutóbb sikerült olyant venni, amilyet még eccer nem fogok (azért elfogy az is), mert nekem nem hiányzik belőle az ecet, ebben meg van.

  2. Meg kell sütni. A legjobb, ha nyílt tűzön, faparázson sütöd, akkor lesz a legfinomabb, de én a sütőbe tettem most, és így is jó lett. A belseje meg kell puhuljon.

    Le kell szedni a héját, bele kell tenni egy tálba, és egy fakéssel apróra vagdosni. Otthon van ilyen speckó vinettavágó fakés, de egy lapos fakanál is megteszi. A levével együtt összekeverem. Van, aki leturmixolja, de én úgy szeretem, ha kicsit darabos.

    Majonéz: 2 kg. vinettához; 3 tojás sárgáját kikeverem szimpla édesmustárral és annyi olajjal, hogy kemény legyen. Ezt az egészet hozzákavarom a vinettához. Megsózom. Apróra vágok egy fej lilahagymát (mármint ami magyarországon lila), és azt is hozzákeverem.

    A b-verzió majonéz helyett olajat használ, illetve hagyma helyett fokhagymát, de n azt annyira nem szeretem.

    Egy nagyon kicsi citromlével ki lehet világosítani az egész masszát, de én ezt se szoktam.

  3. Köszi szépen. Aszem, a b verziót fogom kipróbálni, sajnos a majonézzel nem vagyok jó viszonyban, pontosabban a benne lévő mustárral. Egyszer ettem egy olyan franciasalit, amiben nem volt mustár (valahol elvileg megvan a recept), az ízlett.
    A fura csak az, hogy alapjában véve szeretem a mustárt :-))
    Csak pont a majonézben nem.

  4. Zoe szerint:

    Akkor van c verzió is, legalábbis anyu mindig így készíti, kolozsvári. Ő lecsöpögteti a levét a vinettának miután meghámozta, egy szitában, vagy egymás mellé teszi egy nagyobb deszkán és fél órára ferdén állítva a deszkát lefolyik a leve, ettől kevésbé lesz csípős az íze. Vöröshagymát apróra vág, előtte olajjal keveri ki( aki előszőr csinálja meglepődik milyen sokat felvesz akkor jó mikor kissé fényes lesz a massza, de ha áll egy kicsit még nem válik szét az olaj a vinettától), sózza és kissé citromozza. Ha télen csinálja és a fagyasztóból veszi ki a vinettát ( el lehet rakni megsütve, lecsöpögtetve) akkor dinsztelt vörös hagymával ízesíti, ez elveszi a fagyasztott mellékízt. Fokhagymát mi nem szoktunk beletenni, de ettem már úgy is, az kissé csípősebb. Szimplán vöröshagymával natúrabb az egész, jó vastagon kenve lehet enni a friss parasztkenyéren, nyám

  5. Schnitzer szerint:

    ha egyszer összefutnék újra anyám partiumi ex-főnökeivel, akkor ajánlom majd nekik a bejegyzést (ők sikítófrászt kaptak a fokhagyma hallatán).

    amúgy anyám közvetlenül a gázrózsán pirítja a padlizsánt.

Itt kommentelhetsz.

