lassan többet

járok orvoshoz, mint az egyetemre. Mostanában nem telik el úgy hét, hogy ne kellene valamilyen orvoshoz – nőgyógyászhoz, háziorvoshoz, védőnőhőz, rendelőintézetbe, ambulanciára mennem. Értem én, hogy az én egészségem, de komolyan, kinek van erre ideje, meg főleg kedve?

Ma vérvételre megyek Érdre, ezért ötkor kellett kelnem, hogy még az egyetemre is beérjek. Holnap az érsebészetre megyek, oda is reggel, aztán megint ki, Érdre, az eredményekért, ha egyáltalán odaérek. Aztán délután a nőgyógyászhoz. Aztán EKG-ra. Ehhez persze mind kellett beutaló, amit a háziorvos adott, aki Érden van, és aki úgy találta, hogy túl sápadt vagyok. Szerintem én mindig sápadt vagyok, és nem azért, mert vashiányom van, hanem mert ilyen a bőröm, de neki is kellett tenni valamit az érdekemben. Végül is a pajzsmirigyet is meg akarják nézni, az meg sose árt, csak ne lenne ilyen nagyon korán.

Aztán ott a védőnő. Havonta be kell ugranom hozzá. Megméri a vérnyomásom, megkérdezi, hogy minden rendben van-e. Hetente megmérik a súlyom, a vérnyomásom, eddig csak fogytam, és a nyomás se ment az agyamra.

Most jutott eszembe, hogy jó lenne borkányba pisilni, mert lehet, hogy azt is kérni fogják.

És akkor még a csomó kötelező vizsgálat. A havi nőgyógyász és ultrahang. A fogászat. A szemészet. Gedeonnal még az orr-fül gégészeten is voltam, de már nem tudom, miért. Igazán nem tudom, hogy ha valaki napi nyolc órában dolgozik, hogyan tudja ezt abszolválni.

Reklámok
lassan többet

lassan többet” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Sehogy, szerintem kiírják a legtöbb kismamát már a 2. trimeszter kezdetétől. Legalábbis a kolléganőimet nem láttam pocakkal, pedig szültek jópáran az eltelt 10 évben…

  2. Tudod, ez azért jobb, mint ami anno volt.
    Én 30 éve kb. 3-4 alkalommal voltam összesen a helyi nőgyógyásznál, védőnőt nem is láttam (csak már a gyerek megszületése után, összesen talán 3-4 alkalommal, szerintem a fiam féléves kora után nem jött többet, de minek is, rendszeresen jártam vele a gyerekorvoshoz, amikor kellett vinni felülvizsgálatra, oltásra). Nem volt pl. cukorvizsgálat, meg UH is csak 1*.

    Majdnem rá is fáztam, mert toxémia kezdett kialakulni, amit egy másik orvos vett észre, tulképp véletlenül: anyám kezdett idegeskedni, hogy nem vagyok hajlandó orvoshoz menni, ezért megszervezte egy orvos ismerőse ismerősét, akihez végül nagy presszióra elmentem, nagyjából 1-2 héttel a várható szülési időpont előtt (akkor még dolgoztam…). Aki a következő hétfőtől sürgősséggel befektetett a kórházba egy kis vízhajtásra. Na ott voltam 2 napig, és a fölös vízzel együtt “kihajtották” a gyereket is, szinte pillanatok alatt megszületett a második kórházban töltött estémen úgy, hogy a délutáni látogatáskor még jele sem volt a nagy eseménynek :-))

  3. Sehogy se ér rá, épp ez a lényeg: anyának lenni főállás, s ezt akkor is lenyomják a torkodon, ha ellenkezel. Mikor a nyolcadik hónapban valaki megtudta, hogy nem jártam terhestornára (mert reggel 10-kor volt, amikor én dolgoztam, és különben is), úgy beszélt velem, hogy látni véltem, amint másik kezével tárcsázza a gyámhatóságot.

  4. Persze, hogy túllihegik az egészet.
    Gedeon pedig remekül fogja magát érezni, enyémcsemete úgy 4 éves korától töltötte az egész nyarat a nagymamánál. Átlag 2-3 hetenként meglátogattam, és ennyi, esetleg egy hetet én is ott töltöttem anyunál a Balaton miatt, főleg, amikor már kirándulni is lehetett a gyerekkel (bírt 5-10 km-eket menni vagy bicajozni).
    Biztosan a barátnőm fia-menye is rossz szülő, mert minden hét végére lepasszolják a nem egészen 2 éves kicsit a nagymaminak (2-3 napra is akár), aki pedig irtóra élvezi a kis zsizsikjét :-)), hogy egyrészt az anyuka mehessen a tanfolyamjára, másrészt a szülők ketten tudjanak táncolni menni, vagy csak úgy együtt lenni kicsikét. Akár csak kialudni magukat, a sok nyűgös éjszaka után.

Itt kommentelhetsz.

