húsvéti menü

Na, mintha tudnék írni ekkora felfordulásban. Inkább nekifogtam a húsvéti menünek, ami ebben az évben semmi extra, klasszikus erdélyi vasárnapi ebéd, se sonka, se hal, se töltelékes káposzta, se kalács (G. vett egy rahátosat a piacon, nagyon finom, de nem fog húsvétig tartani).

Mivel tudtam, hogy nincs sok időm főzni az idén húsvétkor, a legegyszerűbb és legkönnyebben elkészíthető ünnepi ebédet választottam.

Franciasaláta, csirkehús-leves, sült csirke petrezselymes krumplival, vagy krumplisalátával, puding. Ha nagyon bedurvulok, sütök valami tészát (süteményt).

Most egy egész csirkét főztem meg. Addig főztem, amíg kb. megpuhult, a zöldségeket kicsit tovább. Kivettem a csirkét, levágtam róla a combjait, szárnyát, mellét, és elkezdtem sütni borsos-fokhagymás mártásban. Közben fő a krumpli. A krumplisaláta egyszerű: főtt krumpli, sok hagyma, majonézes-tejfölös szósz.

A legbonyolultabb a franciasaláta, amibe ugye marhahús kellene, de most a csirkeaprólékot teszem bele, hátát, szívét, máját, zúzáját, ez el fog tartani egy darabig, aímg a csontról lepiszkálom a húst. A levesben főtt zöldségeket (murok, petrezselyem, karalábé, zeller) apróra vágom egy kis bóti uborkával együtt. Majonézt keverek, és az egészet összekeverem egy nagy tálban.

A pudingba teszek egy kis hubertusba áztatott kekszet az aljára, hogy ne csak úgy szimplán együk.

Reklámok
húsvéti menü

húsvéti menü” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Mindig csodálkoztam azon, hogy a bolti csirkét előbb megfőzik levesnek, majd megsütik.
    A házi (kapirgálós) tyúknál még értem a dolgot, de a bolti broilernél nem.

    Nem rossz menü, bár akkor mit eszel a levesben, ha a zöldség meg a salátába kerül, a hús aprajával :-O
    Figyu, nem kritizálom, hiszen milyen alapon tenném, csak mókás, mennyire eltér a mi családi szokásainktól :-))

    Kifejezett húsvéti menü nálunk sincs. Ma gondolkoztam el azon, hogy vajon miért szombaton este van nálunk a sonkaevés amióta csak az eszemet tudom? Vasárnap reggel már csak a maradékot esszük, nem az az ünnepi étkezés. A hét vége többi étkezése abszolút szokványos hét végi ennivalókkal történt mindig (töltött sült csirke, rántott hús, stb).

    Szerinted lehet valami vallással kapcsolatos oka? Azért kérdezem, mert másoktól általában a vasárnapi sonkázásról hallottam, mi kuriózum voltunk a szombattal. A családom mindkét ágon katolikus.

  2. egy ok jut hirtelen eszembe: hogy a sémi, és így a zsidó időszámítás is napnyugtától számítja a napot, így elvileg akkor ér véget a böjt, lehet enni.

    A csirkével kapcsolatban: az ok roppant egyszerű: mert így levesem is van és másodikom is. A levesbe laska (tészta), grízgaluska vagy gríztorta jár Erdélyben, de most nem volt itthon laska, és én képtelen vagyok tisztességes galuskát csinálni, így kuszkusszal ettük. Egy tányérba teszek két evőkanál kuszkuszt, rátöltöm a fővő levest, hagyom öt percig, és már kész is.

    Zöldségből pedig annyit főzök a levesbe, hogy jusson is, maradjon is. Én pl. nem eszem, csak a francia-salátában, de a többiek igen. Hat liter levesles 4 murok (répa), 2 petrezselyem (asszem fehérrépa), egy karalábé, egy zeller. Ebből a fele kerül a salátába.

  3. Elvileg mi házi csirkét veszünk a piacon, ha el tudom kerülni, sose veszek húst boltból. Na de laktam eleget falun ahhoz, hogy tudjam, hogyan is megy a csirkepuffasztás. Szóval nincsenek illúzióim. Ezért főzök szivesebben kacsából.

  4. akabelle szerint:

    Jó olvasni, hogy bárány nélkül is létezik húsvéti ebéd. Mondja ezt egy vegetáriánus :D

  5. Csak megjegyzem a halleves Erdélybe divat, de Felcsíkon nem, szóval mielőtt a bicskát elévenné valamelyik honfitársam, gondoltam szólok. Ott a töltöttbárány a divat reggelre, ebédre rendes húsleves, bécsiszelet, valamilyen pityóka stb. :))) én újítónak számítok. A töltöttkáposzta is inkább karácsonykor szokás.

  6. mert akkor van disznó, húsvétra csak a sonkája marad :) én még nem ettem bárányt, de jövőre, hacsak nem történik megint valami váratlan esemény, bevállaltam egy bárány-pörköltet.

    nekem az egyik legérdekesebb élményem a Bánsághoz kötődik: nagypénteken pattogatott kukoricát esznek (pedig rendes reformátusok :D)

Itt kommentelhetsz.

