terjedt régebb Kolozsváron

néptáncos körökben egy urban legend, hogy a románok könyvből tanultak táncolni, azért lett a román tánc olyan bonyolult. Az tény, hogy annyira bonyolult, hogy nekem nem sikerült megtanulni. De itt van egy videó, ami szerintem bizonyíték arra, hogy ez egy urban legend.

Elképesztő, hogy ezt a nagyon bonyolult mozdulatsort hatvan-hetvenéves mamák milyen játszi könnyedséggel táncolják, biztos vagyok benne, hogy akkor tanulták, amikor még gyerekek voltak. De én is láttam vegyes esküvőn moldvaiakat, akik – kínai estélyiben – úgy járták a hagyományos népi táncaikat, ahogy magyarokat már nemigen látni. Román környezetben ez valahogy sokkal élőbb.

Reklámok
terjedt régebb Kolozsváron

terjedt régebb Kolozsváron” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Tényleg nagyon szép és összetett, Valóban elképesztő, ahogy a mámik ott pörögnek-forognak, én itt ülve beleszédültem .-))

  2. V10R1C4 szerint:

    Hátöööö. Nem egyszerű a dolog:).
    Én mondjuk szeretem a román táncokat, de bambulni meg mechanikusan táncolni nem nagyon lehet őket, mert kibaxnak az emberrel:). Úgy max a mámikáknak megy, akiknek volt hetven-nyolcvan éve kigyakorolni:)

Itt kommentelhetsz.

