és akkor egy-két

kép arról a titokzatos karácsonyi ajándékról, amiről még nem számoltam be, ha valaki emlékszik.

Ez úgy volt, hogy G. munkahelyén valaki felfedezte, hogy a szomszédos kínaiban lehet ilyeneket kapni, meg világító Szűz Máriát is. beszámolt erről, és felvette a rendelést, hogy ki hány feszületet és hány szűzanyát kér, hogy elajándékozhassa karácsonyra. A kínai boltos tátott szájjal szolgálta ki, mikor kért hat feszületet és két szűzanyát. Aki később ment, annak nem is maradt.

Gedeon azonnal lecsapott rá, most ez az egyik kedvenc játék. A képeken nem látszik, de ez villog, mint egy rendőrautó.

Ehhez a diavetítéshez JavaScript szükséges.

 

és akkor egy-két

és akkor egy-két” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Réka szerint:

    ez egyrészt borzasztó, másrészt rendkívül …hm… érdekes tapasztalat a világról.
    mármint hogy tényleg bármi létezhet.
    :)

  2. Réka, el kell menni egy búcsúba, ott vannak ilyenebbek is. Legalábbis én ősszel a csatkaiban ennél sokkal abszurdabbakat is láttam.

  3. Uhhhhhhhhhhhhh
    (a legelső reagálás: Jéééééééééééééézuuuuuuuuuuuuuuuus, brrrrrrrrrrr)

    Úgy látom, te nyitottabb vagy ebben, én kifejezetten gyalázatnak érzem.

    Bár persze, ez miért lenne (sokkal) rosszabb, mint anno volt a fluoreszkáló 3 cm-es Mária-szobor kis tokban, amiket kifejezetten a kegytárgy boltok árultak (azt hiszem, pont Tihanyban, esetleg Pannonhalmán)? Legalábbis volt nekem is ilyenem (tényleg, vajon mikor veszelődött el?) , és tuti, hogy ha anyu érzett volna bármi szentségtörést ezzel kapcsolatban, akkor nem hagyja, hogy megvegyem. Voltak kis feszületek is ilyen anyagból, az a fajta, ami nem is annyira feszület, mint inkább egy kép a talpon álló feszület közepére cirádás keretben felragasztva.
    Igaz, azokat a vitrinben kellett tartani, és nem játszani velük .-))

  4. szerintem ez a giccs-jellege miatt annyira elvesztette a feszület-jellegét, hogy semmiféle szentségi jellege nincs. Én amúgy sem kötődöm a szent tárgyakhoz, ez valahogy teljesen kimaradt eddig a vallásos életemből. No, persze azért tudnék értékelni egy muszlim olvasót jade-kőből vagy korallból :) De nem azért, mert szent.

    A másik ilyen nagyon vicces tárgy (a giccses volta miatt vicces) a világító imairány-mutató. Nem fotóztam le, mert nem akartam senkit megbántani vele, de sok ilyen giccset láttunk Marokkóban.

  5. bartfaiagnes szerint:

    Mátraverebély-Szentkúton, búcsú időben nagyobb “”érdekességet”” is találsz.. néha végig megyek a bazár soron ha rossz kedvem van, tuti felvidít:)

  6. Igen, mesélik, hogy a csíksomlyói búcsú is megtelt giccsel. Én még soha nem voltam, de amíg ez a magyarkodás megy, nem is fogok.

Itt kommentelhetsz.

