nekem az ünnep

rend, tisztaság, tökéletesség. Szépen tálalt ételek. A “minden kész”-érzés.

Megvan bennem az igény (ősi vagy nem ősi nőiesség) az ünnep előtti takarításra, rendezésre, és ahogy a szekrényekben készül a rend, ahogy a könyvek rendeződnek a megfelelő polcra, ahogy a környezetemben születik meg a rend, úgy kerülök mind közelebb és közelebb ahhoz a valamihez, ami az ünnep.

Fura és érdekes, hogy még soha nem gondoltam ezt így át, hogy az ünnepek és a rend milyen mélyen összefüggnek. A rendetlenség, a lustaság és a kényelem, az ünnep, a csillogó rend és a kényelmetlen ruhák, az igény, hogy az adott időre minden készen álljon, mint a szüzek példázatában.

Ahogy a takarítással haladok fizikailag, úgy készítem fel a gondolataimat az ünnepre. Az ünnep a család: egyik helyen négy generáció hat fővel, másik helyen három, tíz fővel. Az ünnepi asztal, a karácsonyfa. Az idén én főzök, mandulás csirkét.

És az ünnep a nagyon komoly, nagyon ünnepélyes találkozás. A fogadalmak megújítása. Számvetés, bűnbánat, feloldozás.

Reklámok
nekem az ünnep

Itt kommentelhetsz.

