a mi mindennapi megalkuvásunkat

A hallgatói önkörmányzat fórumot tart a keretszámok levágása miatt. Fórumot, wazz. Nem is csoda, ha nem fog elérni semmit. Persze engem nem kellene érdekeljen, mert én – ugye – végzek, de azért ez nagyon felháborító. Amíg itt gyűléseznek, megbeszélnek, fórumoznak, töketlenkednek, addíg szép csendben ellehetetlenül az egyetemi oktatás.

Elbocsátások vannak, meg létszámstopp. Szénszünet. Sokan ingyen tanítanak. Jövőre alig lesznek ingyenes helyek. 550 bölcsész az egész országban. Hány hely fog jutni a kis szakoknak, mint az arab, vagy a vallástudomány? Na? Egy se. Azon fog múlni, hogy melyik tanszékvezetőnek van nagyobb lobbiereje. És ezek fórumoznak. Mindenki kikiabálja magát, aztán hazamegy békésen. Minek kockázatot vállalni? Ezzel a fórummal bevágódnak a diákoknál is (csináltak valamit), de azért nem veszélyeztetik a politikai karrierjüket. Tessék egyetemet foglalni, kockázatot vállalni a diákokért, flesmobot szervezni, meg tömegtüntetést. Hány embert érint ez az egész, ha az érettségizőket is beleszámítjuk?

a mi mindennapi megalkuvásunkat

a mi mindennapi megalkuvásunkat” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Nem tudom, a HÖK tartja-e, nekem úgy tűnik, inkább a HaHa, bár nincs odaírva.
    A “fórumozás” tényleg hülyeség, vagyis tavaly (azaz idén) februárban se volt túl sok értelme, viszont volt egy óriási tanulsága: a HÖK azonnal odanyilatkozott, hogy az “egyetem 375 éves működését zavarták meg illetéktelenek” (gyk. a HaHa szimpatizánsai, többek között én is, egyetemisták, vagyis távolról sem illetéktelenek, és késő délután fórumoztunk, egy olyan teremben, ahol nem volt óra, vagyis távolról sem zavartuk meg az egyetem működését, de ez részletkérdés).
    A HÖK-ben csupa fidelitasos arc ül, azért nem vállalnak kockázatot, mert félnek, hogy oda a kényelmes kis “állásuk”, ha netalán felemelik a szavukat a hoffmanni intézkedések ellen. És ezért nem tüntetést szerveznek, hanem népszavazást akarnak kiíratni, amiről eleve lehet tudni, hogy esélytelen, mert bár rengeteg az egyetemista és a leendő egyetemista, illetve akit felháborít a döntés, legyen akár szülő, de így is kicsi az esélye, hogy a 100 ezer aláírás összegyűljön. Viszont tök jól hangzik, hogy ők (mármint a HÖK) mindent megtesznek, aláírást gyűjtenek az ingyenes (!) felsőoktatás érdekében.
    Megint más, hogy a HÖK a hallgatói szerződéseket is szó nélkül lenyelte. És az is megint más, hogy kizárólag a tandíjjal mint olyannal van problémájuk, nem az antidemokratikus, a munkaerő szabad áramlását gátoló, a józan ésszel szembemenő intézkedésekkel. Szerintük a felsőoktatás alanyi jog (szerintem nem).
    A HaHának nincs politikai karrierje, amit védeni kéne, egyelőre egyszerűen csak impotensek (kicsit olyanok sztem, mint az LMP pártban), nincsenek olyan helyzetben, hogy bármiféle érdemi változást tudjanak előidézni.

  2. Ha még csak nem is a HÖK szervezi, annál rosszabb nekik. (mikor először olvastam a hírt, úgy értettem, hogy a HÖK, na mindegy).

    Igen, a HÖK-kel sok baj van. De nem csak ez a baj. A Haha hiába foglal egyetemet, ha az egyetemisták ezt megengedik a kormánynak, hogy velük bármit meg lehessen csinálni. Tömegek kellene álljanak az utcán, rockzene, egyebek. De ezek szerint a többségnek jó, hogy ki kell fizessen egy félévre 250.000 forintot.

    A felsőoktatás szerintem sem alanyi jog, és azzal is egyetértek, hogy valamennyit fizetni kell(ene) érte mindenkinek. De ez így mindenkinek szar lesz.

    Ausztriában és Franciaországban hogy lehet egyetemeket foglalni?

  3. Hát Fr.o.-ban elég régi hagyománya van a bármilyen sztrájknak, ott rutinból nem mennek egyetemre a hallgatók. Ausztriát nem tudom.
    Ha engem kérdezel (ez kicsit a köv. bejegyzésre is reakció), én azért nem csinálok semmit azon kívül, hogy elmegyek a HaHára, mert szerintem én mint egyetemista (és mint egy darab ember) ennél többet nem tehetek. Ez kicsit olyan, mint a tüntetések, hogy nem fogom felgyújtani a Hoffmann Rózsa / Orbán Viktor autóját, csak mert bicskanyitogató döntéseket hoznak (nyilván Te se így értetted). Nem tudom egyszerűen, mi lenne a megfelelő eszköz, amivel tényleg a döntéshozókra lehetne nyomást gyakorolni.

Itt kommentelhetsz.

