kicsit elegem lett

a gyűlölködőkből,

azokból, akik nem határolódnak el mások gyűlöletétől,

azokból, akik zászlóégetésre hívnak,

akik azt hiszik, hogy muszlimnak lenni azt jelenti, hogy utálják a zsidókat,

akik azt hiszik, hogy zsidónak lenni azt jelenti, hogy csak nekik lehet igazuk,

akik azt hiszik, hogy a kereszténység az egy igazság, és ezért mindenkit utálhatnak, aki nem az,

a cigányozó, zsidózó, arabozó, románozó, balkánozó, egyebező bárkikből,

aki egyenlőségjelet tesznek Izrael állam politikája és a zsidóság közé,

akik egyenlőségjelet tesznek a Hamász politikája és az arabok közé,

akik csak az érem egyik oldalát akarják látni,

hogy az embereknek milyen fontos az öt perc gyűlölet,

hogy egyesek szerint én kettős állampolgárként nemzetbiztonsági kockázat vagyok,

a sunnyogó politikusokból,

a közbeszéd mocskosságából,

a címkézésből és dobozolásból,

a butaságból és az elvakultságból.

Jó kis ország ez, mondhatom.

Reklámok
kicsit elegem lett

kicsit elegem lett” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Viszont csinált valaki nemzetiszín Dávid-csillagot, és nagyon szép lett (nem tudom, lehet, hogy már más is feltalálta, de én még nem láttam ilyet):

  2. Nekem is elegem van, így hidd el.
    Úgy emlékszem, hogy egy korábbi izraelis posztodhoz bekommenteltem, hogy ez pont úgy műxik, hogy a Hamasz az A Zarabok, az izraeli haderő meg A Zsidók. Gondolom kimoderáltad, mert elég tuskón fogalmaztam.
    Az bosszant az erről való indulatos vitatkozásban, hogy az emberek fejében az egyik rossz, a másik meg jó – és persze lehet nagyokat zsidózni, mert a ~k vannak épp hatalmi szerepben. Amúgy tényleg ijesztő, hogy mintha azt mondanák ezzel, hogy “háhá, most mi vagyunk a németek!”:///
    Sose jártam arra, de én kb azt látom, hogy egy-egy vezetőség és haderő öli egymást a két oldalről, és közben a civilek hagynák az egészet a búspicsába, joggal. Kinek jó az, hogy jön a telefon, hogy “Menjetek le az óvóhelyre, mert hamaszos a szomszéd és bombázni fogunk”? És akkor erre kifejezetten önveszélyes felnézni a plafonra, és azt mondani, hogy “pfff… a te anyádat!”, és lecsüccsenni a fotelbe. Az a borzalmas, hogy tehetetlen az ember. Jegyzemmeg: akár összevész a harmadik szomszáddal, aki meg zsidó, akár nem. Mert csóri harmadik szomszéd is ugyanúgy rohan, ha értesítik, hogy most potyogni fog a bomba. Legalábbis az általam olvasott fejegyzések alapján ez jön le. A civilt az érdekli, hogy a munkahelyen mennyire érződik, hogy felüről beleszólnak a dolgokba, mi mennyire kötelező az állam részéről, milyen az nkormányzathoz, orvoshoz stb bemenni. Hogy kisebbség vagy nemzetiség az ember a hazájában (Előbbi a nemjó: kisebb vagy, én vagyok a nagyobb, a hatalom… a nemzetiségi állapot az egy ténykérdés, nem is akarja az ember, hogy másnak nézzék. Nem _le_valamilyenezve kell léteznie.)

  3. Bocs a gyanúsításért, lehet ám, hogy el se küldtem, pont azért, mert közben rájöttem, hogy ha van ember, aki nem egy primkó akciófilmnek látja a világot (a politikát, Izraelt stb), akkor az pont Te vagy.

Itt kommentelhetsz.

