Túraleírás

Ehhez a diavetítéshez JavaScript szükséges.

Borrév (Buru) – Torockó (Rimetea) – Székelykő – Várfalva (Moldovenesti) – a teljes táv 20 km.

Az ilyen nem túlságosan edzett turistáknak, mint mi, ez egy nagyszerű kétnapos túra. Kimentünk Borrévig busszal, onnan át az Aranyoson, és az úton gyalogoltunk 8 kilométert Torockóig (közben nagyon eláztunk, és megcsodáltuk a két kolostort Torockó határában). Torockón aludtunk egy príma kis panzióban, ahol a félpanziót igencsak erdélyi módra értelmezték, azaz háromfogásos vacsora volt (csorba, töltelékes káposzta, darázsfészek), a reggeli meg olyan bőséges, hogy meg se tudtuk enni (kétféle felvágott, kétféle sajt, vinetta, íz, virsli, kávé, tea, pálinka).

Másnap reggel 9.15-kor indultunk felfelé a Székely-kőre (kék kereszt). Mivel előző nap esett az eső, és nem is vagyunk formában, pont két órába telt, amíg felértünk, úgy, hogy az utolsó száz métert négykézláb kellett másznom, mert annyira csúszott, és ez ment a leglassabban, mert közben beleestem egy csipkebokorba, és meg is fogtam csupasz kézzel, úgyhogy most nyalogatom a sebeimet.

A nyeregnél balra tér le az ösvény, és átvált piros csíkra. Egy darabig szabályosan követik egymást a jelzések, de miután beírünk egy bozótosba, majd egy kis erdőbe, el-eltűnnek, nekünk legalábbis sikerült többször letérni róla. Aztán egy darabig megint jók a jelzések, tábla is van, hogy merre van Várfalva, majd megint gyérek.

Az utolsó jelzés, amit láttunk, egy tábla volt, amin írta, hogy Várfalva hét km és két óra szekérúton, itt rááltunk a szekérútra, és onnan már nem láttunk jelzést, így valószínűleg valahol elveszítettük. A szekérúton mentünk sokáig, aztán a völgyben megláttuk az utat. Elmentünk valami falu mellett (jobb kéz felől), és egyszer csak leértünk egy köves útra, amin bal felé indultunk, és kilyukadtunk Várfalván, de jelzést nem találtunk. Fél négyre értünk be Várfalvára, úgy, hogy a nyeregből háromnegyed tizenkettőkor indultunk.