a mai házicsokim

szinte tökéletesre sikerült. Még arra nem jöttem rá, hogy hogyan lehet teljes egészében eltüntetni a tejpor-gömböcskéket.

De ettől függetlenül minden jó: pont akkor és ott csíp, ahol kell (csak az utóíze, nagyon diszkréten), meg fog keményedni (ez ugye sose árt), a fűszerszámok mennyisége is pont olyan, ahogy szeretem. Nem is szarok három napig.

Az arányok:

200 g cukor, 200 g vaj, 200 g tejpor, egy (de legfeljebb két) evőkanál kakaó (na jó, csak úgy szemre tettem, nem mértem ki), kis víz, sok finom, darabosra mozsaralt (a daráló nem jó, mert túl finom lesz) fűszer: szerecsendió, kesudió, szegfűszeg, szegfűbors, fahéj. Egy fél chilipaprika. Egy marék mazsola.

Cukorszirupot főztem a cukorból, vízből, fűszerekből és vajból, beletettem a tejport és a kakaót, megpróbáltam eldolgozni teljesen, de nem sikerült, felfőztem, kiöntöttem tálkákba. A maradékot elnyalogattuk.

a mai házicsokim

a mai házicsokim” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Jól hangzik .-))
    Esetleg próbáld meg a tejport és a kakaót a cukorral (vagy annak egy részével) szárazon kikeverni, majd egy kevés vízzel feleresztve krémszerűre eldolgozni, utána a cukorszirupba öntve elkeverni.
    Én a kakaót főzöm így (azaz nem Nesquikból vagy egyéb instant porból), soha nem csomós.

  2. Én meg sem iszom az instant kakaót .-))
    Gondoltam, hogy rendes holland kakaót használsz a csokihoz, mást nem is érdemes.
    Elfelejtettem mondani, hogy szerintem a kristálycukor jobb a porcukornál, azzal biztosan nem lesz csomós.

    Igazában ha azt olvasom: “cukor”, a kristálycukorra gondolok, de nem biztos, hogy más is. Nemrég “megdöbbenve” láttam, hogy tejberizshez ill. almapalacsintához a fahéj porcukorral volt vegyítve.
    Inkább nem kértem belőle :-))

Itt kommentelhetsz.

